Autó HVG 2024. október. 31. 12:02

2208 kilométert ment egy feltöltéssel ez a kínai hibrid: mintha elment volna Budapestről Milánóba és vissza

Jelenleg ez az autó a hibridek közt a hatótávrekorder.

A kínai Roewe D7 DMH bekerült a Guinness-rekordok könyvébe, a plug-in hibrid modell ugyanis 2208 kilométert tett meg egyetlen feltöltéssel és tele benzintankkal. Az autó átlagosan mindössze 2,49 liter üzemanyagot fogyasztott 100 kilométerenként.

A kínai szedán négy nap alatt ért el indulási helyéről Ürümcsibe. A pontos útvonalat nem hozták nyilvánosságra, de a gyártó azt állítja, hogy az út során -8°C és 30°C közötti hőmérsékletű szakaszokon haladt. Ezenkívül 1600 méteres szintkülönbséget is letudott az út során.

A modellben egy 1.5 literes benzinmotor található, amelynek igencsak jó, 43 százalékos a termikus hatásfoka és amelyhez egy 82 kW teljesítményű elektromos motor is társul, így optimalizálva az energiafelhasználást és a hatótávolságot.

The Roewe D7 DMH Was Driven 1,372 miles (2,208 km) on a Single Tank of Gas and a Full Battery Charge

Please Subscribe and Support For More Videos and Content. https://www.youtube.com/channel/UC88Wpf9g5I59unIcit3H2Uw?sub_confirmation=1 Roewe D7 PHEV Covers A Record-Breaking 1,372 Miles Without Refuelling Or Recharging. The record run was an adventurous journey with 1,600 m (5,249 feet) of altitude difference, low temperatures, and different kinds of terrains The model earned a spot in the Guinness World Records for the longest range among PHEVs.

A hivatalos műszaki adatlapja szerint a Roewe D7 a kínai mérési protokoll (CTLC) szerint átlagosan 4,3 litert fogyaszt, ami 1400 kilométeres hatótávot jelentene, de a teszt során a maximális hatékonyságra törekedve ezt a számot láthatóan elég jelentősen túllépték.

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.