A Porsche Taycan idén sokkal kevésbé kelendő, mint tavaly, de a Panamera eladási mutatói is jelentősen romlottak.
A Porsche arról számolt be, hogy az idei esztendő első kilenc hónapjában globálisan 14 042 Taycant szállított le, vagyis a tisztán elektromos hajtásláncú és akár 1108 lóerős modell eladási mutatói tavalyhoz képest 50 százalékkal romlottak, amit többek közt az éppen zajló modellfrissítéssel indokol a cég.
A német gyártó eredetileg azzal számolt, hogy az általa 2030-ban értékesítendő autóknak már 80 százaléka tisztán elektromos lesz, mostanság azonban már árnyaltabban fogalmaz ezzel kapcsolatban.
A Porsche szerint a villanyautókra történő átállás tovább fog tartani, mint azt néhány éve tervezték, és bár a cég készen állna arra, hogy 6 év múlva 80 százalékban elektromos kocsikat értékesítsen, ez csak akkor valósulhat meg, ha addig megfelelően alakulnak a vásárlói igények, és ha kellőképp fejlődik az elektromobilitás.
Megjegyzendő, hogy a belső égésű motoros Panamerából is csak 21 506 példány fogyott 2024 első három negyedévében, ami 20 százalékos visszaesést jelent.
A 911-es sportkocsi viszont változatlanul igen kelendő, a 39 744 darabos eladási mennyiség 2 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot.
A Porsche az idei év első kilenc hónapjában 226 026 új autót értékesített világszerte, 7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.