A klasszikus Land Rover Defender modernizált formában és igen magas áron tér vissza.
A Land Rover Defender a világ egyik legnépszerűbb valódi terepjárója, mely típusból 1948 és 2016 között több mint 2 millió példány látta meg a napvilágot. 2019 őszén pedig feltűnt a színen a teljesen új kiadás, amelynek 240 lóerős dízelváltozatát a közelmúltban mi is alaposan leteszteltük.
A gyártó úgy látja, hogy még 2024-ben is komoly érdeklődés mutatkozik az eredeti Defender kifutó modellje iránt, így feltámasztotta azt.
A keresztségben Classic Defender V8 by Works Bespoke nevet kapott újdonság 2012 és 2016 között készült donorautókra épül, melyek 90-es és 110-es kivitelűek lehetnek.
Az Egyesült Királyságban kézzel gyártott klasszikus terepjáró 16 colos Wolf, illetve 18 colos Sawtooth felnikkel rendelhető, és kívül-belül részletesen személyre szabható.
A modernizált műszerfalú, Eibach futóműves és Alcon fékrendszerű régi-új Defender 5 literes V8-as szívó benzinmotorja egy nyolcfokozatú ZF automata váltón keresztül 405 lóerőt és 515 Nm-t szabadít rá a négy kerékre.
Viszonyításképp: az aktuális Defender új csúcsmodellje, az Octa egy BMW-től származó 635 lóerős és 750 Nm-es 4,4 literes biturbó V8-as erőforrást vonultat fel.
A Classic Defender V8 by Works Bespoke négyüléses 90-as alapmodellje 190 ezer fonton (85 millió forint) nyit, a hétüléses 110-es verzió pedig minimum 204 ezer fontot (92 millió forint) kóstál, ráadásul ezen árak adók nélkül értendők.
Az új Defender Octa 20 százalékos helyi adót tartalmazó indulóára 145 ezer font (65 millió forint).
Ha ennél jelentősen olcsóbban csapna le egy új Defenderre, akkor érdemes inkább az általunk nemrégiben apró legóelemekből összeépített kicsinyített verzió felé kacsintgatni.