A növekedési grafikon látványos, de nagyon nem mindegy, melyik országban keresünk éppen töltőt.
Európa júliusban átlépte a 900 000-es határt a félig nyilvános és nyilvános töltőpontok számában – az EV Marketreports jelentése szerint. Adatok szerint a legtöbb töltőpont Hollandiában található (169 216), ezt követi Németország (152 332) és Franciaország (119 481). Az európai töltőhálózat 2021 és 2024 között évente átlagosan 55 százalékkal növekedett.
A számok nem tűnnek szerénynek, ugyanakkor az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerint 2030-ig akár 8,8 millió töltőpontra is szükség lesz Európában. A töltőpontok eloszlása ráadásul erősen koncentrálódik néhány kulcsfontosságú országban: Hollandia, Németország és Franciaország együttesen az összes európai töltőpont közel felét adják. Csak Hollandiában 169 216 nyilvános töltőpont található, ami Európa teljes hálózatának 19,5 százalékát teszi ki.
A tanulmány szerint a hálózat 84 százalékát a váltakozó áramú eszközök teszik ki, míg a gyorstöltők esetében az elemzők 7, illetve 10 százalékos piaci részesedéssel megkülönböztetnek egyenáramú és HPC-eszközöket. A hálózat 10%-át kitevő High Power Chargers (HPC) állomások létfontosságúak a hatótáv miatti aggodalmak csökkentésében, mivel ultragyors töltést kínálnak, különösen nagy forgalmú helyeken.
A hozzáférhető európai töltőpontok többsége teljesen nyilvános (63%), és jó harmaduk félig nyilvános (37%). Ez utóbbiak gyakran üzletek magántulajdonában, mélygarázsokban, szállodákban vagy éttermekben találhatók. Bár nyilvánosak, a hozzáférés bizonyos feltételekhez kötött, például meghatározott nyitvatartási és zárási időkhöz vagy egyéb használati követelményekhez.