Hiába adják hatalmas kedvezményekkel a kereskedők a Mercedes egyes csúcsmodelljeit.
A Mercedes legdrágább modelljeinek, mint az S-osztály és az elektromos prémium típusok eladásai jelentősen, közel 25 százalékkal visszaestek, ami a sindelfingeni központi gyár termelésének csökkentéséhez vezet. A gyár, amely eddig két műszakban működött, mostantól csak egy műszakban fog üzemelni, ami a dolgozók számának csökkenését is eredményezheti – írja a Vezess.hu.
Stuttgartban, a német autógyártás egyik központjában akad olyan Mercedes kereskedés, ahol 2023 őszén adták el az utolsó S-osztályt, egy másik helyen pedig a kiállított, tesztautóként 5000 kilométert futott elektromos EQS-t nem tudják eladni hetek óta 32 millió forintért (jelenleg ez a felszereltség 51 millió forint a német piacon).
A gyengébb eladások negatívan befolyásolják a vállalat pénzügyi mutatóit is, mivel ezek a luxusmodellek termelik a legnagyobb profitot, és a haszonkulcs máris csökkent.
A csökkenő kereslet gazdasági hatásai a beszállítókra is átterjedtek, akik szintén érzik a visszaesés következményeit. Bár a helyzet még nem válságos, a Mercedes bízik abban, hogy a jövőbeni modellek ráncfelvarrása, például az S-osztályé 2025-ben, újra fellendítheti a keresletet, ami akár a két műszakos termelés visszaállítását is lehetővé teheti.