Trinity projektnéven jött volna két éven belül a németek zászlóshajója.
A Volkswagen tovább halasztja a Trinity elektromosautó-modell gyártásának megkezdését – értesült a dpa hírügynökség a cég belső forrásaitól. A tervezett modell így legkorábban 2030-ban készülhet el az eredetileg tervezett 2026-os piacra dobás helyett.
Oliver Blume, a konszern vezérigazgatója azonban nem sokkal hivatalba lépése után legalább másfél évvel elhalasztotta a bevezetést, hogy több időt biztosítson a jármű-elektronikai szoftverek fejlesztéséhez – írta korábban a Handelsblatt.
A halasztás oka valószínűleg az elektromos autók iránti gyengülő keresletben és a Volkswagen költségcsökkentési programjában együtt keresendő.
A konszern nyeresége a második negyedévben négy százalékkal, 3,63 milliárd euróra csökkent. Blume a hónap elején kijelentette: „Most minden a költségekről, költségekről és költségekről szól. Elsősorban a Volkswagen márkánál, de az összes többi márkánál is”.
A korábbi konszernvezér, Herbert Diess saját zászlóshajó-projektjeként a wolfsburgi gyárában szerette volna megépíttetni a Trinity modellt, amely azonban végül a VW e-autó úttörőjének számító Zwickauban készül majd el. Ezzel a mintegy 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató telephely fogja a konszern új SSP járműplatformját is használni.