Még így is viszonylag távol vagyunk a hagyományos motorú autók árszínvonalától.
Az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma (DOE) becslése szerint a lítium-ion akkumulátorok átlagos ára az elmúlt 15 év során 90 százalékkal csökkent. 2023-ban a csomagok ára átlagosan 139 dollár/kwh, ami még mindig nem éri el azt a bűvös 100 dollár/kwh-t, amelyet sok elemző a benzines autókkal való költségparitás elérésének pontjaként jelöl meg, de a 2008-as – jelenértéken számított – 1415 dollár/kwh-s átlagos költséggel szemben rendkívül kedvezőnek mondható.
A meredek csökkenés a DOE szerint az akkumulátortechnológiák és a akkukémia fejlődésének, valamint a gyártás-technológia javulásának és a gyártási mennyiség növekedésének köszönhető – írják a közleményükben.
Különösen a gyártási volumen nőtt jelentősen 2008 óta, amikor a modern EV-korszak a Tesla Roadster bevezetésével éppen csak elkezdődött. Már az autógyártók olyan méretgazdaságossági előnyöket tudnak kihasználni, amelyek akkoriban még nagyon távolinak tűntek.
A Goldman Sachs év elején közzétett elemzése 2023 és 2025 között további 40 százalékos költségcsökkenést jósol. Az elemzők szerint az akkumulátorok költségcsökkentése lehetővé teheti, hogy az EV-k egyes piacokon már jövőre elérjék a belsőégésű járművekkel való paritást.