A jármű belsejében három kárpitozott pad van: egy kétüléses a vezetőfülkében és kettő háromüléses az utastérben.
Egy nagyon szoktatlan, 1955-ös Volkswagen T1-et restauráltak Németországban. Az ikonikus kisbusz ugyanis vasúti járműként szolgált.
A Volkswagen T1 speciális változatának története egészen az 1950-es évek első feléig nyúlik vissza. A németországi Deutsche Bundesbahn vasútnak kompakt járművekre volt szüksége a pályakarbantartásokhoz. A spórolás érdekében úgy döntöttek, hogy a megfizethető Volkswagen kisbuszból készítik el ezeket.
A projekt a Klv-20 nevet kapta. A szabványos 4,1 méteres Volkswagen Transporter T1 egyterűt vették alapul. Az utastérben három széles háromüléses pad jelent meg, vagyis a vonat akár kilenc embert is szállíthatott.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f3d4a101-4c2b-4f41-9dd8-79d8b56475ab.jpg)
Érdekesség, hogy a Volkswagen T1 megtartotta a standard 1.2 literes négyes 28 LE-s motorját. A maximális sebessége 70 km/h volt, de természetesen teljesen más vezetőfülkét kellett létrehozni, mint a közúti változat esetében.
Mindössze 30 darab Volkswagen T1 Klv-20 készült, amelyek 1977-ig üzemeltek. Mára már csak néhány példány maradt fenn belőlük, és az egyiket nemrégiben megfuttatták egy pályaszakaszon.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0af535d9-7de1-416b-891b-88aaa25729fa.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/5f209290-99eb-47f8-9d51-410ccecb26a9.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/bbe6faf2-d407-40f9-ab74-d35b96e1ebca.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d2cd8fa8-a17a-4da6-92b8-3a49cf955be7.jpg)