Az idő kerekét 9 évtizeddel visszatekerő retró újdonságban ugyanúgy három személy foglalhat helyet, mint a McLaren F1-ben.
Az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer egyesülésével 1932-ben létrehozott Auto Union a 30-as évek elején felkérte Ferdinand Porschét és csapatát, hogy készítsenek egy Grand Prix versenyautót, és nem sokkal később már fel is bukkant az első ilyen járgány a versenypályákon.
Kevéssé ismert tény, hogy az Auto Union versenyautóból közúti használatra alkalmas verziót is terveztek készíteni, ez a “Schnellsportwagen” (gyors sportkocsi) projekt azonban a kedvezőtlen körülmények miatt végül nem ért révbe.
Az 1935-ben elkaszált Auto Union Type 52 hajtáslánca a tervek szerint az Auto Union Type 22-ből érkezett volna, de a kompresszoros 16 hengeres erőforrás teljesítményét csökkentették volna, hogy az normál üzemanyaggal is működhessen.
A 200 lóerős és 436 Nm-es 4,4 literes motorral szerelt modell korának egyik legerősebb, akár 200 km/h-s sebességre képes, mindössze 1,3 tonnás sportkocsija lehetett volna.
2023-ban aztán az Audi úgy döntött, hogy az eredeti 1934-es tervek alapján lényegében a semmiből megépíti a soha sem létezett legendát, melynek működőképes prototípusa a mostani a Goodwood Festival of Speed keretein belül debütál a nagyközönség előtt.
Mivel az eredeti tervek nem tértek ki a kocsi fényezésére, az Audinak az egykori versenyautók Cellulose Silver színére esett a választása.
A Crosthwaite & Gardner segítségével megépített különlegesség az eredetileg tervezettnél némileg hosszabb lett, mert csak így fért el benne a lemezek alatti technika.
Az 5,39 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,66 méter magas Auto Union Type 52 3,3 méteres tengelytávú, három ülése közül a középsőn foglal helyet a sofőr.
Az 1936-os Type C-ből származó, egyedi üzemanyagkeverékkel üzemelő 16 hengeres kompresszoros motor középen található és 6 literes lökettérfogatból 4500-as fordulatszámon 520 lóerős teljesítményt állít elő.
Az 1,45 tonnás 21. századi Schnellsportwagen gyorsulása és végsebessége egyelőre ismeretlen, mint ahogy azt sem lehet tudni, hogy a német gyártó mekkora összegből építette meg a látványos megjelenésű járgányt.
A Goodwood Festival of Speeden a 73 éves versenyző legenda Hans-Joachim Stuck és a kilencszeres Le Mans-i bajnok Tom Kristensen hajtja majd meg az Auto Union Type 52-öt.
Stuck édesapja, Hans Stuck a 30-as években az eredeti Auto Union autókkal ért el komoly sikereket.