Megkezdődött az elődjénél 20 lóerővel erősebb és immár kézi váltó nélküli új Volkswagen Golf GTI forgalmazása.
A Volkswagen januárban leplezte le a faceliftes 8-as Golf sportos hangvételű GTI kivitelét, mely immár Magyarországon is rendelhető.
A legújabb Golf GTI 14,8 millió forint, mely összeg ellenében egy 17 colos kerekeken gördülő, Urano-szürke vagy hófehér fényezésű alapmodell vezethető haza, illetve jó hír, hogy a konfigurátorban beikszelhető egy 1,4 millió forintos árkedvezmény.
A 18-19 colos könnyűfém-felniket 262-607 ezer forintos áron jegyzik, a különböző extra fényezések felára 135-557 ezer forint, az adaptív felfüggesztés 324 ezer forintba kerül, a 8.1 csatornás 480 W-os Harman Kardon hangrendszerért pedig 255 ezer forintot számítanak fel.
A 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor teljesítménye 245 lóerőről 265 lóerőre növekedett a modellfrissítés során, ami új rekord az alap GTI-k esetében – a hajtás továbbra is csak és kizárólag az első kerekekre érkezik meg.
A hatfokozatú kézi váltó sokak bánatára kikopott a kínálatból, mostantól már csak hétfokozatú duplakuplungos DSG automata váltóval érhető el a modell.
Az 5,9 másodperces 0-100-as gyorsulásra képes (előd: 6,2 másodperc), 370 Nm-es csúcsnyomatékú Golf GTI elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.
A kereken 300 lóerős és 400 Nm-es új Golf GTI Clubsport árát egyelőre még nem fedték fel, ez az 5,6 másodperces 0-100-as szintidejű csúcsmodell adott esetben akár 267 km/h-val is képes hasítani a levegőt.