Megkezdődött a teljesen új 1-es BMW hazai forgalmazása, a nyitóár 14-15 millió forint magasságában alakul.
A BMW 2004-ben rukkolt elő legkisebb modelljével, az azóta már több mint 1 milliós mennyiségben értékesített 1-es sorozattal, melyből már Magyarországon is rendelhető az F70 típusjelzésű negyedik generáció.
Legolcsóbban 14,4 millió forintból úszható meg egy új 1-es BMW megvásárlása, ennyibe kerül ugyanis a 150 lóerős 2 literes 4 hengeres dízelmotorral szerelt, 8,3 másodperces 0-100-as gyorsulású 118d.
Ennek a motornak a 163 lovas lágyhibrid verzióját felvonultató, 7,9 másodperces 0-100-as szintidejű 120d 15,2 millió forinton nyit.
Az immár “i” betűjelzés nélküli 120-as modell 14,6 millió forint ellenében egy 170 lóerős 1,5 literes 3 hengeres lágyhibrid benzinmotort vonultat fel, és 7,8 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.
Az összes kivitelt hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik, kézi váltó már nincs a kínálatban. Viszonyításképp, az előző széria legolcsóbb 118i alapmodellje 12,3 millió forintos áron távozott a piacról.
A Lipcsében gyártandó új 1-es széria hossza 4,2 centiméterrel, magassága pedig 2,5 centiméterrel növekedett, így az újdonság immár 4,36 méter hosszú, illetve 1,46 méter magas. Az 1,8 méteres szélesség és a 2,67 méteres tengelytáv változatlan maradt.
Az ismerős BMW designjegyeket felvonultató, elődjénél merevebb karosszériás kompakt műszerfalán egy 10,25 colos digitális műszeregység és egy 10,7 colos méretű, OS 9-et futtató érintőkijelző uralja, a gombok számát minimalizálták.
A 380 literes csomagtér a 60/40, illetve 40/20/40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével 1200 literig bővíthető, de egyes verziók esetében be kell érni 300-1135 literrel.
Az új 1-es BMW első példányait várhatóan októberben vehetik át a megrendelők. A későbbiekben várhatóan jön egy új alapmodell, a BMW 116, illetve érkezik az összkerék-hajtású BMW 123 xDrive is.