A McMurtry Speirling nemcsak a Mercedes közúti hiperautójánál, hanem a DTM versenyautóknál is komolyabb tempót diktál.
A McMurtry név két éve a Goodwood Festival of Speed kapcsán robbant be a köztudatba, amikor is a gyártó Spéirling nevezetű rakétaformájú kis egyszemélyes autója új rekordot futott a legendás brit petrolhead fesztiválon.
Tavaly aztán elkészült a mini villanyautója véglegesnek mondható verziója, most pedig azzal hallat magáról a cég, hogy a Spéirling brutális körrekordot ért el a hockenheimi versenypályán.
A McMurtry Spéirling Max Chiltonnal a volánja mögött 1.24:43 alatt ért körbe a német pályán, ily módon pedig 14,1 másodpercet vert a Mercedes-AMG F1 technikájú közúti hiperautójára, a One-ra. Nem mellesleg az említett idő 3,9 másodperccel jobb, mint a 2020-as DTM pole pozíció körideje.
A gyártó közlése szerint a kis elektromos autóban bőven van még tartalék, a rekord eléréséhez ugyanis a rendelkezésre álló teljesítmény és leszorítóerő mindössze 75 százalékát használták.
A karbonszálas karosszéria mindössze 3,45 méter hosszú, ami mellé 1,58 méteres szélesség és alig 1,02 méteres magasság társul, de a gyártó szerint akár 2 méter magas és 150 kilogramm tömegű sofőrök is elférnek benne.
Az akár 3G-s oldalgyorsulásra képes Spéirling Pure hátsó részén egy a Gordon Murray Automotive T.50 szupersportkocsiéhoz hasonló ventilátoros megoldásra lehetünk figyelmesek. Az évtizedekkel ezelőtt rövid ideig a Forma–1-ben is használt technika révén jelentősen növelhető a leszorítóerő.
A goodwoodi első prototípusénál 15 százalékkal hatékonyabb és 14 százalékkal könnyebb ventilátor mellett említést érdemelnek a 6 centiméterrel szélesebb és 19 helyett 18 colos gumik.
Az 1000 lóerős csúcsteljesítményű és alig 1000 kilogrammos hátsókerék-hajtású járgány végsebessége meghaladja a 300 km/h-t. A Molicel által fejlesztett akkumulátor 60 kWh kapacitású, és ideális esetben akár 20 perc alatt feltölthető.
Egy töltéssel körülbelül 10 kört lehet megtenni maximális tempóval a silverstone-i F1-pályán.
Az adók nélkül 895 000 fontba, vagyis bruttósítva mintegy 420 millió forintba kerülő és 100 példányban gyártandó McMurtry Spéirling Pure csak versenypályákon használható, de korábban közúti változatot is ígértek belőle. A megrendelők várhatóan 2025-ben vehetik majd át az első autókat.