Autó HVG 2024. június. 18. 08:09

Közel 200 millió forintot is kérnek majd Európában a legdurvább Ford Mustangért

A helyi adók miatt akár 40-50 millió forintos különbségek is vannak az egyes piacok között.

Miután az Egyesült Államokban és Kanadában lezárult a Mustang GTD-re vonatkozó jelentkezési ablak, a Ford most már Európában is fogadja a csúcsmodellre vonatkozó kérelmeket.

A Ford létrehozott egy külön oldalt is, ahol jelentős különbségeket találhatunk az egyes országok árazása között – írja a Motor1 oldal. Az eltérő helyi adók miatt a Mustang GTD Ausztriában akár 525 500 euróba is kerülhet, ami 198 millió forintot jelent. Romániában és Németországban kedvezőbb az ára, itt a Ford Performance zászlóshajóját 359 900 euróért (136 millió forint) adják majd. A magyarországi ára az oldal szerint 160 millió forint lesz, ami 404 399 eurónak felel meg. Csak összehasonlításképpen: az eredeti USA-ára 325 ezer dollár a kocsinak, ami „alig” 120 millió forint jelenleg.

Az európai gyártás várhatóan jövő tavasszal indul. Az ebből a régióból érkező vásárlóknak nemcsak jóval többet kell fizetniük a GTD-ért, de az autó nem is minden piacon lesz utcai forgalomba helyezhető.

Szinte csoda, hogy rá merik szabadítani a közutakra a legőrültebb új Ford Mustangot

A hamarosan Európában is elérhetővé váló Ford Mustang GTD tulajdonképpen nem más, mint egy rendszámozható versenyautó.

Minden idők legfejlettebb és legmerészebb Mustangjának hivatalos leleplezésére egyébként Európában a Le Mans-i 24 órás versenyen került sor. A méretes kompresszorral megfújt, 5,2 literes, V8-as benzinmotor főtengelye egészen 7500-ig elforgatható, a csúcsteljesítmény 800 lóerő. A 20 colos kovácsolt könnyűfém felniken elöl 325, hátul 345 milliméter széles sportgumik feszülnek, és Brembo kerámiafékek teljesítenek szolgálatot mögöttük.

Hirdetés
Gazdaság Fülöp István 2024. december. 27. 12:00

Egy friss tanulmány példákkal bizonyítja, hogy terel, elhallgat és valótlanságokat állít a kormányzat és az akkugyárak is a kockázatokról

„Iparbiztonsági kockázatok a magyar akkumulátorgyártásban és az ezzel kapcsolatos kommunikáció” címmel átfogó elemzést tett közzé Éltető Andrea, a KRTK Világgazdasági Intézetének tudományos főmunkatársa, amelyben a magyar akkumulátoriparral kapcsolatban rámutat az iparbiztonsági kihívásokra, a lakossági tájékoztatás hiányosságaira és a civilek elhallgattatására is.