A Kínában gyártott Lotus Emeya akár több, mint 400 kW-os töltési teljesítményt is képes felvenni.
A Lotus 2022 őszén mutatta be első villanyautóját, a tavaly nyáron a kereskedelmi forgalomban is felbukkant 612-918 lóerős Eletre szabadidő-autót, melynek ősszel Emeya néven mutatkozott be az európai szalonokba idén tavasszal begördült szedán testvérmodellje.
A hivatalos kommunikáció szerint 350 kW-os gyorstöltővel 5 perc alatt akár 150 kilométernyi hatótávolság “tankolható” az Emeyába, egy 10-80 százalékos töltés pedig ideális esetben 18 perc alatt tudható le, de most kiderült, hogy a gyakorlatban ennél gyorsabban is tölthető a kocsi akkumulátora.

A 102 kWh kapacitású, tehát nem éppen kicsi aksi 10-ről 80 százalékra akár 14 perc alatt feltölthető. Az átlagos töltési teljesítmény 331 kW, a csúcsot pedig 402 kW jelenti, és így adott esetben 10 perc alatt akár 310 kilométeres hatótáv is nyerhető.
Igen komoly értékek ezek, hiszen még a legújabb Porsche Taycan sem tud felvenni 320 kW-nál nagyobb töltési teljesítményt, és az átlagos villanyautók jellemzően 150-200 kW-tal tölthetők.

Utoljára a 90-es évek elején létezett négyajtós Lotus, a szép emlékű és igen limitált szériás Lotus Omega, melynek 382 lóerejénél jelentősen nagyobb teljesítményű a márka friss zöld rendszámos modellje.
A duplamotoros összkerékhajtású, kétfokozatú automata váltós újdonság csúcsmodellje 918 lóerős, illetve 985 Nm-es produkciót ad elő, ami 2,8 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé, a végsebesség 256 km/h-ra van korlátozva.
Az alapmodell 612 lóerős teljesítményű, a hatótáv pedig mintegy 610 kilométer magasságában alakul.
