Most pedig jön a főszezon.
2024 első három hónapjában 67 villanyrolleres baleset történt Magyarországon. Kiderült, hogy a balesetet szenvedők több mint 20 százaléka ittas volt. Az ORFK statisztikái alapján a legtöbb baleset márciusban történt, ami a jobb időjárási viszonyoknak köszönhető – írja a Totalcar a rendőrségtől kapott adatok alapján.
A hatóság alapvetően teljesítmény szerint különbözteti meg a járműveket: kis vagy nagy teljesítményű. Ennek alapján motorkerékpár vagy segédmotoros kerékpár kategóriába sorolják őket. Kis teljesítményű, amelynek tömege legfeljebb 35 kg, meghajtó motorjának névleges teljesítménye legfeljebb 1000 W, és sík úton, önerőből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes. Nagy teljesítményű, ami a kis teljesítményű kategóriának nem felel meg.
A balesetek nagy része úttesten történt, és gyakran a rollerezők uralmukat veszítik az eszköz felett. A statisztikák szerint 67 balesetből 57 esetben a roller vezetője magyar állampolgár volt, és 48 esetben ők okozták a balesetet. A téli időjárás miatt az első negyedévben kevesebb baleset történt, de márciusra jelentősen megnőtt az esetszám.
A rendőrség ismét felhívja a figyelmet arra is, hogy az ilyen járművekkel utas nem szállítható, és az alkoholfogyasztási tilalom a roller vezetésére is vonatkozik.