Európában csak 300 lóerős a világ többi részén 317 lovas változatban kínált új BMW M135, melynek típusjelzéséből most először kikopott az "i" karakter.
A BMW által most leleplezett negyedik generációs 1-es sorozat csúcsmodellje a vadonatúj M135 xDrive:
Az elődjénél kicsit nagyobb méretű, merevebb kialakítású és modernebb műszerfalú újdonság elsősorban vízszintes lamellájú hűtőrácsáról, fekete külső visszapillantó-házáról, illetve négy kipufogóvégéről ismerszik meg.
Az új 1-es széria többi benzines, illetve dízel kivitelén rejtett módon alakították ki a kipufogó rendszert.
Az M sportfékes és M futóműves M135 xDrive 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja kereken 300 lóerős produkciót ad elő, legalábbis mifelénk, Európán kívül ugyanis 317 lóerőt kapnak a vásárlók. A duplakuplungos automata váltó hét fokozattal rendelkezik.
A 400 Nm-es csúcsnyomatékú összkerék-hajtású csúcsmodell 4,9 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra. Viszonyításképp, az M135i xDrive elődmodell 306 lóerős, 450 Nm-es, illetve 4,7 másodperces 0-100-as szintidejű.
A forgalmazás ősszel kezdődik meg, az árak egyelőre ismeretlenek.