Úgy tűnik, Elon Musk túl optimista volt a tervekkel.
Saját vállalati hatásjelentése szerint a Tesla lemondott arról, hogy 2030-ra évi 20 millió járművet gyártson, a korábban sokszor hangoztatott célkitűzés már nem is szerepel a legutóbb közzétett előrejelzésében – írja a Reuters.
Elon Musk vezérigazgató 2020-ban jelentette be, hogy a Tesla az évtized végére 20 millió autót fog forgalmazni, kétszer annyit, mint a Toyota, a világ legnagyobb autógyártója. A kijelentést megismételte a 2021-es és a 2022-es hatásjelentésében is.
Musk saját előrejelzése, miszerint a Tesla évente 50 százalékkal tud majd növekedni, egy ideig „tarthatónak tűnt”, a Model Y tavaly már a világ legkelendőbb autója volt. A távolabbi cél elérése érdekében egy megfizethetőbb modell, a Model 2 piacra dobásával is számolt, amely egy másik, ugyanazon platformról származó modellel kombinálva évi ötmillió darabbal növelte volna a Tesla eladásait.
A vállalat azonban a közelmúltban irányt váltott, és jelenleg úgy tűnik, az a stratégia, hogy eltávolodik az elektromos autóktól. Így nem dobja piacra az olcsó, 25 ezer dolláros (9 millió forintos) modelljét sem, hanem inkább a robotizált autókra és a mesterséges intelligencia uralta termékekre helyezi át a hangsúlyt. Musk most az Optimusban, a humanoid robotban látja a jövőt, amelynek fejlesztésén rengetegen dolgoznak, és hatalmas potenciállal rendelkező projektnek tartja. Ezt más gyártók, például a BMW vagy a Mercedes lépései is igazolhatják, ők szintén egyre nagyobb szerepet szánnak ennek a technológiának.
Az irányváltásban benne van az is, hogy Tesla is érzi: az elektromos autózás kezdeti felfutása után a görbék ellaposodnak, így változtatások kellenek, ha nem akar kizárólag az elektromos autók értékesítésétől függeni.
Tavaly a Tesla 1,8 millió járművet adott el világszerte, ami új rekordot jelentett. Idén azonban az elemzők szerint nem sikerül újabb rekordot felállítani, miután az első negyedévben 386 810 autót szállított le, ez 8,5 százalékos csökkenés a 2023-as év azonos negyedévéhez képest.