A 6 hengeres erőforrású legsportosabb új E-Klasse akár 100 kilométert is képes megtenni némán elektromosan suhanva.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a teljesen megújult Mercedes E-osztályt, melyből egészen a közelmúltig a 3 literes 6 hengeres turbós benzinmotorra épülő, 381+23 lóerős, illetve 500+205 Nm-es lágyhibrid E450 4Matic jelentette a csúcsot, mely minimum 33,6 millió forint ellenében vezethető haza.
Márciusban aztán lehullott a lepel még erősebb új sportváltozatról, az immár Magyarországon is kapható Mercedes-AMG E53 Hybrid 4Matic+-ról.
A szedán 44,3 millió forinton nyit, a praktikusabb csomagterű kombiért pedig alaphangon 45,2 millió forintot kérnek el.
A sportos külső/belső megjelenésű újdonság “szíve” egy 3 literes soros 6 hengeres turbós benzinmotor, melynek 449 lóereje és 560 Nm-es nyomatéka mellé 163 lóerővel és 480 Nm-rel száll be az elektromos rásegítés.
A végeredmény 585 lóerő és 750 Nm nyomaték, de az AMG Dynamic Plus Package megrendelését és a Race Start mód aktiválását követően korlátozott ideig akár 612 lóerő is gyilkolhatja a négy kereket. Vagyis az elődjéhez hasonlóan 6 hengeres E53 a hibrid technikával kiegészítve ugyanolyan erős, mint a V8-as előző E63.
Arról viszont egyelőre sajnos nem szól a fáma, hogy a PHEV rendszer mennyire növeli meg a csúcsmodell tömegét.
A bruttó 28,6, nettó 21,22 kWh kapacitású akkumulátor ideális esetben 101 kilométeres elektromos hatótávolságot tesz lehetővé a 3,8-4,1 másodperces 0-100-as szintidejű, illetve 250-280 km/h végsebességű AMG E53 számára.
Elektromos módban maximum 140 km/h-val lehet suhanni.
Az AC-fronton 11 kW-tal, DC-n pedig legfeljebb 60 kW-tal tölthető telep rekuperációs módban maximum 120 kW-os töltési teljesítményt képes felvenni. Megfelelő gyorstöltővel akár 20 perc alatt letudható egy komplett töltés.
A későbbiekben érkező AMG E63 várhatóan szintén 6 hengeres plugin hibrid lesz, a V8 teljesen kikopik az E-osztályból. Emlékeztetőül, az előző generációs E63 S 4 literes biturbó V8-as erőforrása 612 lóerőt és 850 Nm-t tud, ami 3,4 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.
A kistestvér AMG C63 egy ideje már 4 hengeres PHEV technikára épül, egyedül az AMG S63-ban található V8-as motor, mely plugin hibrid technikával kiegészítve 802 lóerőre és 1430 Nm-es nyomatékra képes.