A ráncfelvarráson átesett G-Klasse legendás G 500-as modellje immár nem V8-as, hanem csak 6 hengeres motort vonultat fel.
A Mercedes március végén leplezte le a G-osztály 2018-ban debütált és általunk is alaposan letesztelt aktuális generációjának felfrissített verzióját, melynek most megkezdődött a magyarországi forgalmazása.
A faceliftes G-Klasse 52,5 millió forinton nyit, ennyibe kerül ugyanis a 367+20 lóerős, illetve 770+200 Nm-es lágyhibrid dízel hajtásláncú G 450d, mely 5,8 másodperces 0-100-as szintidejű, 3 literes 6 hengeres terepjáró a gyártó szerint beéri 8,7 liter gázolajjal 100 kilométerenként.
Viszonyításképp, az 1 millió forinttal olcsóbb előd lágyhibrid technika nélküli hasonló 6 hengeres erőforrása 330 lóerőt, illetve 700 Nm-t tudott.
Az 55,9 millió forinton (előd: 56,5 millió forint) nyitó benzines G 500-at immár nem 4 literes V8-as biturbó, hanem 3 literes, soros 6 hengeres biturbó motorral szerelik.
A teljesítmény 422-ről 449 lóerőre nőtt, de a nyomaték 610-ről 560 Nm-re csökkent, igaz, a lágyhibrid technika képes 20 lóerővel és 200 Nm-rel beszállni a hajtásba.
Az 5,4 másodperces 0–100-as szintidejű és 210 km/h végsebességű G 500 a gyári adatok szerint 10,9 litert fogyaszt 100 kilométerenként.
A kilencfokozatú automata váltóval szerelt, összkerékhajtású megújult G-osztály külsejéhez nagyon óvatosan nyúltak hozzá a fejlesztők, némileg módosult a hűtőrács és a lökhárítókat is finoman átrajzolták, miközben némileg csökkent a légellenállás és javult a zajkomfort.
A továbbfejlesztett vezetéstámogató és biztonsági rendszereket felvonultató, 18-20 colos kerekeken gördülő G-osztály műszerfalán két 12,3 colos kijelző található, melyeken az MBUX szoftver legújabb verziója teljesít szolgálatot, valamint a hátsó utasoknak is jár két 11,6 colos érintőképernyő.
A 24,1 centiméteres hasmagasságú, 70 centiméteres gázlómélységű, 31-26-30 fokos terepszögű G-Klasse új terepüzemmódokat vonultat fel, és 360 fokos kamerarendszere olyan különleges képet biztosít, mely virtuálisan átlátszóvá teszi a gépháztetőt.