Pedig egy olyan baleset, ahol a robogós a hibás, és valaki megsérült, több milliójába is kerülhet.
Az ellenőrzések hiánya miatt a robogók többsége még mindig nincs biztosítva, pedig havi 600-800 forintért elkerülhető a baleseti kártérítés és a mulasztási bírság.
A legfrissebb adatok szerint több mint 650 ezer robogó közlekedik Magyarországon, de csak kevesebb mint felük rendelkezik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással. Pedig baleset esetén a károkozó a felelős, és átlagosan a robogókkal történt káresemények érteke 429 ezer forint volt tavaly. Ha pedig személyi sérülés is van, akár többmilliós is lehet a kárösszeg – írja a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) közleménye.
Sokan nem is tudják, hogy egyáltalán biztosítást kellene kötniük, mert a biztosítási kötelezettség a robogókra is kiterjed. Esetükben egyébként, ha nincs rendszám a gépen, az alvázszámra kötik a biztosítást.
Azzal is nagyon kevesen vannak tisztában, hogy az elektromos kerékpárokra is kötelező biztosítást kötni, ha az 300 W feletti teljesítményű. Ugyanez igaz, ha a motorja a pedáltól függetlenül is képes önállóan hajtani a járművet, illetve a jármű 25 km/óránál nagyobb sebesség elérésére képes, a jármű besorolása már segédmotoros kerékpár, vagyis biztosításköteles. Üzemeltetése során pedig bukósisak is kell, sőt vezetői engedély is.
* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is
A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.