Míg ma már V12-vel és V8-cal sem kapható a 7-es BMW, ebben a most leporolt régi példányban egy V16-os motor rejtőzik.
A két éve debütált aktuális 7-es BMW Európában legfeljebb 3 literes soros 6 hengeres turbómotorral kapható, az 544 lovas biturbó V8-as 760i csúcsmodellt csak a tengerentúlon forgalmazzák.
Az elődmodellt még 6,6 literes biturbó V12-es benzinmotorral is szerelték, az általunk is alaposan letesztelt M760Li eleinte 610 lóerős, később pedig 585 lóerős kivitelben készült.
Nyílt titok, hogy a bajor gyártó korábban V16-os erőforrással is kísérletezett, mely igen potens erőforrás az 1987-ben debütált E32-es sorozatú 767iL Goldfishben bukkant fel.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/1f530407-069c-4616-b607-90e373eff5de.jpg)
A BMW raktárárból most előkerült egy mindeddig titkolt újabb V16-os 7-es modell:
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7134f71b-7d2d-43d3-a8c1-98cffcc16f79.jpg)
A mellékelt fotókon látható autó 1990-ben készült és a csak néhány évvel később debütált E38-as széria egyik fejlesztési prototípusa.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ad9c4c67-60a3-4d52-aba1-6708a7c4883a.jpg)
Az E32-es és E38-as vonásokat furcsa mixben felvonultató kocsi 310 kilogramm tömegű 6,6 literes V12-es szívó benzinmotorja egy ötfokozatú automata váltón keresztül juttatja el 348 lóerejét a hátsó kerekekre.
Viszonyításképp, az akkori csúcsmodell 750i 5 literes V12-es motorja 300 lóerőt tud.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/84914e29-89d6-4d0d-a479-ff95a8edeaa1.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/63ef8cea-dc28-4171-9ead-a6a2d5993293.jpg)
A korábbi V16-os prototípus erősebb, konkrétan 408 lóerős, azonban akkora hőt termel, hogy a hátsó kerekei felett furcsa légbeömlőket kellett elhelyezni rajta.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e1a7db99-ae86-4824-84bc-89bff77b2038.jpg)