Autó hvg.hu 2024. április. 03. 06:41

Májustól gyártják Esztergomban a legújabb Suzuki Vitarát

Néhány hetet még várnunk kell a kívül-belül felfrissített Suzuki Vitara sorozatgyártásának megkezdésére.

Kedden írtunk arról, hogy a Suzuki ismételten megújítja immár közel 10 éves múltra visszatekintő kompakt crossoverét, a Vitarát.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője kérdésünkre elmondta, hogy a legújabb faceliftes Vitara sorozatgyártása májusban kezdődik meg az általunk nemrégiben részletesen bemutatott esztergomi üzemben, ott ahol a hasonló ráncfelvarráson 2021 végén átesett, némileg nagyobb méretű S-Cross is készül.

Átrajzolták a hűtőrácsot és az első lökhárítót
Suzuki

Az enyhén módosított külsejű, modernizált műszerfalú és továbbfejlesztett biztonsági és vezetéstámogató rendszereket felvonultató 2024-es Vitara 1,4 literes turbómotorra épülő 129 lóerős 48 V-os lágyhibrid-, illetve 1,5 literes szívómotort felvonultató 116 lovas normál hibrid hajtáslánca maradt a régi.

Míg előbbi kizárólag kézi-, addig utóbbi csak automata váltóval rendelhető.

A változatlanul 3+7 év garanciával kínált újdonság hazai forgalmazásával kapcsolatban a későbbiekben nyilatkozik a gyártó, így egyelőre nem tudni, hogy a legfrissebb Vitara pontosan mikortól és milyen áron lesz kapható Magyarországon.

7-ről 9 colosra nőtt a középső érintőkijelző
Suzuki
Opcionálisan összkerék-hajtással is rendelhető a Vitara
Suzuki

A 7-11,3 millió forintos kedvezményes listaáron jegyzett frissítés előtti Vitarák a készlet erejéig korlátozott választékban érhetők el a hazai Suzuki-kereskedésekben, az automata váltós verzióra kiemelt ajánlatokat dolgoztak ki.

Esztergomban február elején készült el a négymilliomodik Suzuki, mely konkrétan egy GLX-felszereltségű, elefántcsont-kozmikus, fekete gyöngyház fényezésű normál hibrid Vitara volt.

A négymilliomodik hazai gyártású Suzuki
László Ferenc
Hirdetés
hvg360 Békesi László 2025. március. 18. 13:32

Békesi László a Bokros-csomagról: Horn Gyula végül élére állt annak a programnak, amelyet minden lehetséges eszközzel halogatott

„Az 1995-ös magyar stabilizációs program előkészítésének és végrehajtásának objektív szakmai elemzése, erényeinek és hiányosságainak feltárása és értékelése, tapasztalatainak felhasználása ma még hiányzik, és a mai magyar politikai légkörben egyelőre lehetetlen” – írja visszatekintésében Békesi László, a Horn-kormány első pénzügyminisztere, aki a miniszterelnökkel való hadakozás kilátástalanságába belefáradva 1995. január 29-én bejelentette lemondását. A harminc éve, 1995. március 12-én bejelentett stabilizációs programról a Magyar Nemzeti Bank elnökének, Surányi Györgynek és Bokros Lajosnak, a Békesi Lászlót váltó pénzügyminiszternek a visszatekintését közöltük. Békesi László az 1994 május 11-étől 1995. február 28-áig terjedő időszak fejleményeit tekinti át. Memoárját szerkesztve, minimális rövidítésekkel tesszük közzé.