Megannyi késést követően megkezdődött a vadonatúj Ford Explorer forgalmazása, a gyártó számára kulcsfontosságú elektromos szabadidő-autónak már hazai árai is vannak.
A Ford tavaly márciusban leplezte le a vadonatúj Explorert, mely a hasonló nevű elődjétől eltérően nem egy belsőégésű motoros plugin hibrid, hanem egy tisztán elektromos hajtásláncú SUV.
A Volkswagen elektromos platformjára épülő modell gyártása az eredeti tervek szerint már tavaly nyáron megkezdődött volna Kölnben, erre azonban végül nem került sor, és a kereskedelmi forgalmazás is jelentős késéssel csak most startolt el.


A 4,46 méter hosszú, 2,77 méteres tengelytávú, 450 literes csomagterű és hatféle fényezéssel készülő új Explorer kiemelt fontosságú a Ford számára, mely a közelmúltban olyan komoly múltú konzervatív modelleket vezetett ki a piacról, mint amilyen például a Fiesta vagy a Mondeo.
Legolcsóbban 15,9 millió forint ellenében lehet új Explorerünk, ennyibe kerül ugyanis az 52 kWh kapacitású Standard Range alapmodell, melynek kapcsán apró szépséghiba, hogy csak augusztustól lesz rendelhető.


A hátsókerék-hajtású Extended Range kivitel 18,2 millió forinton nyit, mely összeg ellenében egy 286 lóerős teljesítményű, 545 Nm nyomatékú és 6,4 másodperces 0-100-as szintidejű új Fordunk lehet. A maximum 135 kW-tal tölthető nettó 77 kWh kapacitású akkumulátor maximum 602 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.
A jobban felszerelt Premium kivitel alapára 19,7 millió forint – a várható szállítási határidő 24 hét.
Viszonyításképp, a testvérmodellnek tekinthető és már általunk is alaposan letesztelt VW ID.4 286 lóerős és 77 kWh-s hátsókerekes verziója 21,1 millió forintos hazai indulóárral rendelkezik.


Az akár 185 kW-tal is tölthető, nettó 79 kWh-s teleppel szerelt, egy töltéssel legfeljebb 566 kilométer megtételére alkalmas duplamotoros összkerekes Ford Explorer Extended Range 19,4-20,9 millió forintba kerül.
Ez a 340 lovas kivitel 5,3 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra és a szimplamotoros társához hasonlóan 180 km/h-ra van korlátozva a végsebessége.

10 perc alatt akár 192 kilométer hatótáv is nyerhető, egy 10-80 százalékos töltés pedig ideális esetben csak 26 percnyi időt vesz igénybe.
Emlékezetes, hogy a Ford eredetileg 45 000 euró alatti alapárat ígért, ehhez képest a kedvezményes német indulóár végül 48 510 euró lett.
