A plugin hibrid hajtásláncú új M5 kombi leleplezéséig az i5 M60 xDrive Touring a legpotensebb puttonyos BMW.
A BMW első körben szedán formában dobta piacra a lágyhibrid, plugin hibrid és tisztán elektromos hajtásláncokkal szerelt új 5-öst, és nemrégiben a típus kombi változata is bemutatkozott.
Az új 5-ös Touring 197 lóerős dízelmotorral 25 millió forinton nyit Magyarországon, a tisztán elektromos i5 kivitel pedig 29,5 millió forintos alapárral bír.
Az 570-1700 literes csomagterű, hátsókerék-hajtású i5 eDrive40 Touring 340 lóereje és 430 Nm-es nyomatéka 6,1 másodperces 0-100-as gyorsulást és 193 km/h végsebességet tesz lehetővé, miközben a hatótáv 483-560 kilométer magasságában alakul.
Az elektromos csúcsmodell, az összkerekes i5 M60 xDrive Touring minimum 41,4 forint kifizetését követően vezethető haza. Ez esetben 601 lóerőt, 820 Nm-t, 3,9 másodperces 0-100-as sprintet és 230 km/h végsebességet kapunk.
A még erősebbnek ígérkező plugin hibrid V8-as M5 Touring érkezéséig a legpotensebb kombi BMW-ként jegyzett i5 M60 egy töltéssel 445-506 kilométert képes megtenni.
Az új 5-ös Touring a későbbiekben “polgári” plugin hibrid és 6 hengeres dízelmotoros változatokban is elérhető lesz.
Az 5-ös BMW fő riválisaként jegyzett és általunk is alaposan letesztelt új Mercedes E-osztályból nem készül tisztán elektromos változat. A stuttgartiak az EQE villanyszedánt futtatják ebben a kategóriában, ebből viszont nem gyártanak kombi kivitelt.