Autó hvg.hu 2024. március. 20. 09:55

Zajos villanyautókat ígér a Ferrari vezére, mert ők nem a Tesla

Jövőre érkezik az első tisztán elektromos Ferrari.

A Ferrari első elektromos modellje nem lesz csendes, mint a legtöbb forgalomban lévő villanyautó – nyilatkozta Benedetto Vigna, az autógyártó vezérigazgatója az amerikai CNBC csatornának. „Az elektromos autók nem némák. Ha valaki ismeri a technológiát, tudja, hogy sok mindent ki lehet hozni ezekből is” – mondta.

Az elektromos hajtású Ferrari ugyanazt az egyedi élményt fogja nyújtani, mint a márka többi járműve, amelyek a motorjaik dübörgéséről ismertek – ígérte cégvezér, aki szerint ők egyébként sem azokat a vevőket keresik, mint a Tesla: „amikor olyan luxusautókról beszélünk, mint a mieink, akkor az érzelmekről beszélünk, nem funkcionalitásról”.

Nem a Ferrari az első autógyártó, amely megpróbál motorzajt adni az elektromos autóinak, hogy izgalmasabbá tegye őket. A Hyundai és a Dodge is mutatott már be olyan modelleket, amelyek „duruzsolnak”.

Esőtánc ezer lóerővel: Olaszországban vezettük a Ferrari legerősebb szériamodelljét, az SF90-et

Az olasz gyártó hibrid szupersport-kocsija még a legendás LaFerrarinál is hét tized másodperccel gyorsabb a cég tesztpályáján, Fioranóban. Ez bizony jó ajánlólevél a legfinnyásabb sportautó-ínyenceknek is.

A Ferrari azt tervezi, hogy 2025 végére megkezdi első teljesen elektromos járművének szállítását. A várakozásaik szerint 2026-ra az eladásaik 60 százaléka hibrid és a teljesen elektromos autó lesz.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.