Megérkezett a 2,6 tonnánál is nehezebb vadonatúj Dodge Charger, melynek tisztán elektromos hajtáslánca 850 Nm-es csúcsnyomatékra képes.
19 év telt el azóta, hogy a Dodge legutóbb új Chargerrel rukkolt elő, és most itt a vadonatúj nekifutás, melynek érdekessége, hogy immár akár tisztán elektromos hajtáslánccal is kapható.
Az újdonság kétajtós kupé és szedán változatban, elektromos, illetve benzines kivitelben, V8 nélkül és minden esetben összkerék-hajtással támad, ami vélhetően sokkolja a típus rajongóit.
Az eddigi Charger és Challenger közös utódjának tekinthető vadonatúj Charger 5,25 méter hosszú és 3,07 méteres tengelytávolságú, és elektromos hajtással nem kevesebb, mint 2,65 tonnát nyom a mérlegen.
A kormány mögötti digitális műszeregység 10,25-16 colos méretű, az infotainment kijelző pedig 12,3 colos képátlójú.
A Stellantis konszern STLA Large platformjára épülő izomautó zöld rendszámos alapmodellje 503 lóerős teljesítményű és 548 Nm nyomatékú, a legerősebb elektromos verzió pedig 680 lóerőt, illetve 850 Nm-t szabadít rá az aszfaltra.
Utóbbinak köszönhetően ideális esetben 3,3 másodperc alatt tudható le egy 0-100-as sprint, a negyedmérföldes sprinthez pedig 11,5 másodperc szükségeltetik.
A 216-221 km/h végsebességű elektromos Charger hatótávja 418-510 kilométer magasságában alakul, egy 5-80 százalékos töltés ideális esetben kicsit több, mint fél órát vesz igénybe. Az akár 350 kW-tal tölthető akkumulátor kereken 100 kWh kapacitású.
A benzines modellekben lévő 3 literes soros 6 hengeres erőforrás 426 és 558 lóerős változatban készül.
Az egyelőre ismeretlen árú új Dodge Charger amerikai forgalmazása idén nyáron kezdődik meg.