Még három éve sincs, hogy átadták, máris gond adódott.
Az elmúlt időszakban az M30-as 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott, emiatt a burkolaton repedések jelentek meg – írja a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a honlapján.
Mint kiderült, az elmozdulás idővel olyan mértékűvé vált, hogy az már veszélyezteti a biztonságos közlekedést, így az MKIF úgy döntött, hogy a pályát mindkét irányban, teljes szélességében lezárja, azon forgalom így nem haladhat. Erre várhatóan február 17-én, szombaton reggel kerül sor. Mivel a munkálatok a pálya alapját, földművét is érinthetik, várhatóan hosszú hónapokra zárva lesz az M30-as Szikszó közelében.
A rendőrséggel és a Magyar Közúttal egyeztetve a következő kerülőutakat javasolja a társaság: Az egyik lehetőség Tornyosnémeti felől érkezőknek, ha a Szikszó csomópontnál a 3-as út felé térnek le, majd visszatérni a Felsőzsolca M30 autópálya 30-as csomópontjánál tudnak. A Kassa felé haladóknak az M30 autópálya Felsőzsolca 30-as csomópontjánál kell lehajtaniuk a 3-as útra, és a Szikszó csomópontnál tudnak visszatérni. Azok, akik Bánréve és Miskolc-észak felé közlekednek, a Miskolc-észak/Kazincbarcika M30 autópálya 33-as csomópontban kell lehajtani a 306-os útra, majd onnan a 26-os útra.
A hírt elsőként a Világgazdaság vette észre, amely azt írja, az M30-as autópályát 2021 októberében adták át a forgalomnak. A 2018 márciusában indult beruházás összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amit nagyobbrészt az unió finanszírozott, a fennmaradó rész a hazai költségvetésből származott.