Nem, ez nem egy újabb politikailag szuper korrekt elektromos autó, hanem egy méregerős benzines szörnyeteg.
Míg a Dacia aktuális termékkínálatának egyik legnépszerűbb modellje egy 44 lóerős villanyautó, a parányi Spring, addig a Renault román márkájától korábban abszolút nem álltak távol a több 100 lóerős versenyautók, elég csak a 400 lovas Logan túraautóra, illetve a 850 lóerős Pikes Peak Dusterre gondolni.
Sokak meglepetésére most egy az utóbbiakhoz hasonló különleges járművel rukkolt elő a Dacia, íme a jövő évi Dakaron rajtvonalhoz álló Sandrider:
Az újdonság a 2022-ben debütált Manifesto prototípusra épül, de annak elektromos hajtásláncát belső égésűre cserélték, illetve az autót a legkeményebb terepversenyzésre is felkészítették.
A szintetikus üzemanyaggal üzemelő, középre szerelt 3 literes biturbó V6-os erőforrás 360 lóerős teljesítménye, illetve 539 Nm nyomatéka egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.
A csővázas felépítésű, szuperkönnyű karbonszálas versenyautó 17 colos alufelnikre szerelt 37 colos BF Goodrich terepgumikon gördül.
A 4,14 méter hosszú, 2,29 méter széles, 1,81 méter magas és 3 méteres tengelytávolságú kétszemélyes Sandrider minimális túlnyúlásokkal és 35 centiméteres rugóúttal rendelkezik.
Az új Daciát olyan legendás pilóták vezetik majd, mint például Sébastien Loeb, illetve Nasser Al-Attiyah.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.