Ha nincs velünk senki az anyós ülésen, akkor jobb, ha nem erőltetjük az előzést például.
Magyarországon jelenleg több mint 7500 jobbkormányos autó közlekedik – írja a Világgazdaság a közlekedési minisztérium adatai alapján. Ezek az autók általában feleannyit érnek, mint az azonos korú, futásteljesítményben és állapotban lévő járművek baloldali kormánnyal. Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint, bár a sok ügyintézés és költség ellenére még mindig megéri behozni ilyen járműveket az Egyesült Királyságból. A statisztikák szerint a jobbkormányos autók a magyarországi regisztrált járművek 0,18 százalékát teszik ki.
A JóAutók.hu vezetője elmondta, hogy a jobbkormányos autók közül sok alkatrész-utánpótlásként bontásra érkezik, különösen népszerű márkákból, mint az Audi, BMW, Mercedes és Volkswagen. A külföldről érkező magyarok vámmentesen hozhatnak haza ilyen autókat, de üzletszerű import esetén költségek terhelik őket.
A forgalomba helyezésükhöz szigorú szabályok kapcsolódnak, például legalább egy évig tulajdonolni kell az autót, érvényes forgalmi és műszaki vizsgával kell rendelkeznie, valamint meg kell fizetni a vámot és az áfát. Emellett módosításokat kell végrehajtani a világításon, beleértve az első fényszórók és hátsó ködlámpa átalakítását.
A cikk kitér a költségekre is, amelyek a forgalomba helyezés és ügyintézés, valamint a forgalmi, rendszám, törzskönyv és eredetvizsga díját tartalmazzák. Ezek a költségek nagyságrendileg 200 ezer és 350 ezer forint között mozognak, attól függően, hogy mekkora motor van az adott kocsiban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.