A tavalyi viszonylag visszafogott évet követően idén rengeteg újdonsággal készül a Stellantis konszern új logót kapott német márkája.
Az Opel tavaly összesen 5 206 gépjárművet adott el a zsugorodó magyar piacon, ami 4 százalék feletti piaci részesedést és stabil kilencedik helyet jelent a villám logós márkának – tudtuk meg a három éve az Opel itthoni importőreként tevékenykedő AutoWallis csoport mai budapesti sajtórendezvényén.
2023-ban 3 799 személyautó és 1 407 kishaszonjármű talált gazdára hazánkban Opel emblémával, ami az adott szektoron belül a tizedik, illetve az ötödik pozíciót jelenti.
A személyautók közül a kategória második Corsa a legnépszerűbb Opel itthon, a nemrégiben felfrissített formában általunk is alaposan letesztelt, 6 millió forintos alapárú kisautóból tavaly 1 278 példányt helyeztek forgalomba, ezenkívül pedig a Mokka (928 autó) és a Crossland (822 autó) is jól teljesített.
A kevés igazi újdonsággal szolgáló 2023 után a nyolc új modellt felvonultató 2024-től jobb teljesítményt vár az Opel. Az egyik sikervárományos modell az új Astra kombi változata, mely az ötajtósnál mindössze 300 ezer forinttal drágább újdonságtól többek közt a flottapiacon is komoly sikereket remélnek a gyáriak.
Információink szerint néhány héten belül megkezdődik az általunk már tavaly nyáron kipróbált elektromos Astra hazai értékesítése, a típus kapásból elérhető lesz ötajtós és kombi változatban is.
Az árakról egyelőre csak annyit mondtak a cég munkatársai, hogy versenyképesek lesznek, az Astra Electric itthon várhatóan olcsóbb lesz a konszerntestvér Peugeot E-308-nál.
Az Astra egyelőre még kapható dízelmotorral, a vásárlással azonban nem árt igyekezni, ugyanis a gázolajos erőforrás az év végén várhatóan teljesen kikopik majd a kínálatból.
Érkezőben a felfrissített Corsa két új lágyhibrid hajtáslánca, az igazán nagy durranások pedig az év második felében mutatkoznak majd be. Ekkor jönnek a Crossland és a Grandland utódjai, melyek teljesen új autók lesznek, vadonatúj típusnévvel.
A két új SUV közül a kisebb kizárólag lágyhibridként, a nagyobb lágyhibrid és zöld rendszámos plug-in hajtással kerül gyártásba. Mint megtudtuk, év végén esedékes a Vizor designiskolát 2020-ban elsőként felvonultatott Mokka faceliftes új változatának a leleplezése.
A tavaly nyáron leleplezett megújult Opel embléma jó eséllyel a Crossland és Grandland egyelőre meglehetősen titokzatos utódjain köszönhet majd vissza elsőként, és idén év végéig az összes Opel modell elérhető lesz többek közt 100 százalékban elektromos változatban is.
Az Opel 2025-től már csak olyan új modelleket fog bemutatni, melyek tisztán elektromosak lesznek, és a jelenlegi tervek arról szólnak, hogy 2028-tól már csak villanyautók lesznek kaphatók a gyártónál.
Utóbbi céldátum nincs még teljesen kőbe vésve, a vállalat a piaci folyamatok és szabályozások alakulásának függvényében finomíthat jelenlegi tervein.
Az Opel minden eshetőségre felkészül, így nemcsak 700-800 kilométeres hatótávolságú vadonatúj villanyautókat tervez piacra dobni, hanem adott esetben meghosszabbíthatja a részben elektromos hajtásláncú belső égésű motoros modellek életciklusát is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.