A dél-koreai gyártó megkezdte az ötödik generációs Santa Fe hazai forgalmazását.
A Hyundai tavaly nyáron mutatta be a 2018-ban debütált Santa Fe elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult új generációját, mely SUV immár Magyarországon is elérhető.
Az ötödik generációs Hyundai Santa Fe 23,5 millió forinton nyit, mely összeg ellenében egy 215 lóerős 1,6 literes turbós benzinmotorral és hatfokozatú automata váltóval szerelt, elsőkerék-hajtású 7 üléses hibrid példány vezethető haza. Az összkerékhajtás felára 800 ezer forint.
Az alapáron összkerekes és szintén 1,6 literes turbós benzines, hatfokozatú automata váltós, 7 üléses plugin hibrid kivitel 25,5 millió forint ellenében 253 lóerős teljesítményt és zöld rendszámot vonultat fel.
A 20 colos kerekeken gördülő Santa Fe metálfényezése 350 ezer, gyöngyház fényezése 400 ezer, matt fényezése pedig 550 ezer forintba kerül. A garancia 5 év, kilométer korlátozás nélkül.
A 4,83 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,72 méter magas újdonság tengelytávja 2,81 méter. Az 1,27 méter széles ötödik ajtón keresztül egyszerűen pakolható a raktér, mely 725 literes térfogata révén 91 literrel licitál rá az elődmodell csomagterére.
Az elődjénél tágasabb utasterű új Santa Fe műszerfalán két darab 12,3 colos nagyfelbontású kijelző található, a középkonzolon pedig két vezeték nélküli mobiltöltő kapott helyet.
A 2225 kilogramm tömegű lágyhibrid 9,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást, a 2295 kilogrammos PHEV-nek ugyanehhez 9,1 másodpercnyi időre van szüksége. A végsebesség mindkét esetben 190 km/h.
Egyéb piacokon 281 lóerős és 422 Nm-es 2,5 literes turbómotorral és nyolcfokozatú automata váltóval, illetve 194 lóerős és 246 Nm-es 2,5 literes szívómotorral és szintén nyolcfokozatú automata váltóval is elérhető a Santa Fe, melynek legerősebb változata 8 másodperces 0-100-as szintidővel és 210 km/h végsebességgel bír.