Autó hvg.hu 2024. január. 06. 17:00

Autók, amelyeket nagyon várunk 2024-ben

Az autóipar idén sem lassít a tempón, várhatóan több mint száz teljesen új modell jelenik majd meg a piacon. Jóllehet nem sok babér terem már azon autóknak, amelyekben nincs legalább egy elektromos motor, azért izgalmas modellekből így sincs hiány. Összeszedtük a legjobban várt újdonságokat.

1. Renault 5 E-Tech

A francia márka egyik legsikeresebb típusa volt a 70-es évektől egészen a Twingo és a Clio megjelenéséig gyártott városi kisautó, az 5-ös, amely idén visszatér a porondra. Egészen más világba persze, mostanra már a villanyhajtásé a főszerep.

Az eddig bemutatott tervek alapján igazán vonzó autó lesz az apróság, amelynek motorterében egy 136 lóerős elektromos motor kap helyet, közel 400 kilométeres hatótávot biztosító akkumulátorral.

Renault

Az újdonság nem lesz megfizethetetlen, körülbelül 25 000 eurós (9,5 millió forintos) árra lehet számítani.

2. A Lamborghini Huracan utódja

Lassan egy évtizede, hogy a Lamborghini Huracan piacra került. Azóta az olasz márka is elkötelezte magát modellpalettája teljes villamosítása mellett, aminek nyomán 2028-ig 1,8 milliárd eurót költenek fejlesztésekre. A fokozatos átállás részeként 2024-re elkészül a Huracan plug-in hibrid változata is, bár vélhetően nem ezen a néven viszi majd tovább a modell örökségét.

Ami a Huracan helyébe lépő új sportkocsit illeti, a pletykák egy ikerturbós V8-as plug-in hibrid hajtású modellről szólnak, 700 és 900 lóerő közötti teljesítménnyel. És mivel az Audi kivezeti a Huracan testvérének számító Audi R8-ast, így a korábbi technológiai rokonság megszűnik a két modell között.

CarBuzz

Az izgalmas újdonság minden bizonnyal még ebben az évben bemutatkozik, ám az értékesítése csak 2025 elején kezdődhet meg. Jóllehet továbbra is ez lesz a belépőszint a Lamborghini sportautóinak kínálatába, az ára így is 250 000 dollár (nyers átszámítással 85 millió forint) környékén lehet.

3. Cupra Terramar

Magyar szempontból biztosan meghatározó lesz a Terramar érkezése: egy kompakt crossover a sportos spanyol vonalat képviselő Cuprától. A Seatból önálló márkává avanzsált Cupra nagy lendületben van, olyannyira, hogy pozíciója már a néhai anyacég megmaradását veszélyezteti. A Cupra Terramar már csak azért is izgalmas, mert ez lesz az első olyan modell, amely az Audi Hungaria győri gyárában készül, de nem a négykarikás emblémát viseli.

Cupra

A Terramar méretében a Volkswagen Tiguanhoz hasonlítható, de sportosabb megjelenésű. Motorpalettáján hagyományos benzinmotorok és plug-in hibrid hajtásláncok szerepelnek. A benzinmotorok közül a legerősebb a 2.0 literes, négyhengeres TSI motor, amely 245 lóerős teljesítményű. A plug-in hibrid hajtáslánc egy 1.4 literes, négyhengeres TSI motort és egy 115 lóerős villanymotort kombinál, amely akár 100 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. A hírek szerint a modell összkerékhajtással is kapható lesz.

4. Mercedes EQG

A Mercedes-Benz EQG olyan ígéret, amely idén minden bizonnyal valósággá válik. Az ikonikus G-osztály teljesen elektromos változata formailag legalább olyan kocka lesz, mint a nagy előd, de ezen kívül másban nem nagyon hasonlítanak majd. Az EQG várhatóan kétmotoros, összkerékhajtású rendszert kap, amelynek összteljesítménye nagyjából 500 lóerőre tehető.

A Mercedes-Benz EQG ára jóslatok szerint 150 ezer dollártól (51 millió forint) indulhat, ami jelentősen magasabb, mint a jelenlegi G-osztály kezdőára.

A modell emiatt még inkább a luxus SUV-kat vásárlók szűk piacára koncentrál majd, azoknak szól, akik olyan járművet keresnek, amely ötvözi a G-osztály robusztusságát a legújabb elektromos járműtechnológiával.

5. Alfa Romeo Milano

Az Alfa Romeo első kis SUV-ja a Milano nevet kapja, tisztelgésként a város előtt, ahol a márkát 1910-ben megalapították. A kocsit áprilisban mutatják be, a teljes mértékben elektromos hajtású változat szállítása szeptemberben kezdődik, ezt két hónappal később követi a mild-hibrid benzines változat. Ez az autó lesz az Alfa első teljesen elektromos autója, egyben a márka utolsó új modellje, amelyből belső égésű változat is készül.

A Milanót Lengyelországban gyártják majd a Tychyben lévő gyárban, ahol az elektromos Jeep Avenger és a Fiat 600e is készül. Ebből sejtehető az is, hogy a testvéreihez hasonlóan alapból egy 156 lóerős elektromos motor lesz benne, 54 kWh-s akkumulátorral, és körülbelül 400 kilométeres hatótávra lesz képes.

6. Chevrolet Corvette E-Ray

A márka első hibrid sportautója, a Corvette E-Ray külső megjelenése a jelenlegi C8 Corvette-hez lesz hasonló, azzal különbséggel, hogy egyedi, háromszög alakú fényszórókat kap. A hátsó része is némileg eltér a tisztán benzines változattól: a LED-es hátsó lámpák keskeny, fekete sávban jelennek meg rajta.

A Corvette E-Ray motorja 6.2 literes, V8-as benzines egység, amely kiegészül egy 160 lóerős villanymotorral. A kombinált teljesítmény így 655 lóerő lehet, amivel a Corvette E-Ray 0-ról 100 km/h-ra 2,5 másodperc alatt gyorsul.

Az ára várhatóan százezer dollár (34 millió forint) feletti összegről indul majd.

7. BMW i5 Touring

A müncheni vállalat első elektromos kombija egy igazán izgalmas újdonság az SUV-k uralta mezőnyben. A BMW i5 Touring éppen az alacsonyabb építési mód miatt sportos karakterű lesz, főleg, ha igazak a hírek, és debütálásként is a két villanymotoros hajtással jelenik meg. A teljesítménye legalább 600 lóerő lehet, a kocsiban lévő lítium-ion akkumulátor nettó kapacitása 84,4 kWh, amellyel akár 500 kilométeres hatótáv is reálisnak tűnik.

A BMW i5 Touring ára körülbelül 70 ezer eurótól (27 millió forint) indulhat majd, és olyan elektromos modelleknek lehet alternatívája, mint a Tesla Model S, a Mercedes-Benz EQE vagy az Audi A6 e-tron Avant.

8. Volvo EM90

A Volvo egészen új szegmensben okozhat meglepetést idén, ugyanis piacra kerül guruló luxusnappalija, a Volvo EM90.

Mivel a svéd márka már jóideje kínai tulajdonban van, nem meglepő, hogy az EM90-nek is egy távol-keleti modell, a Zeekr 009 az alapja. A Volvo formatervezői azonban áttervezték az autót a saját ízlésviláguk szerint, és látványosat alkottak. Az autó egyedi, modern dizájnt kap, amelyben bőven ott vannak a klasszikus volvós vonások is, a belső tere pedig egy tágas luxusnappali érzetét kelti.

Volvo

A kocsi aljában egy 116 kWh kapacitású CATL akkumulátor van, amely 738 kilométeres hatótávot biztosít és a megfelelő gyorstöltővel akár 30 perc alatt letudható egy 10 százalékról 80 százalékra töltés. Az első körben Kínában kapható, légrugós Volvo EM90 árcéduláján átszámítva nagyjából 40 millió forintos összeg szerepelhet.

9.  Audi Q6 e-tron

Az idei nagyon fontos év lesz az Audi számára: teljes erőbedobással dolgozik egy jelentős termékoffenzíván, amelynek részeként – kétéves késéssel ugyan, de – az év közepén piacra kerül az Audi Q6 e-tron is. Ez az új elektromos SUV olyan autók alternatívája lesz, mint a BMW iX3 és a Mercedes EQC. A modellből lesz kupésabb Sportback változat is. Mindkét verzió az úgynevezett PPE (Premium Platform Electric) architektúrára épül majd.

Audi

Minden bizonnyal lesz elsőkerék-hajtású és a quattro összkerékhajtású változata egyaránt, és a jelentős kapacitású, 100 kWh-s lítium-ion akkumulátornak köszönhetően több mint 600 kilométert lehet képes megtenni egyetlen töltéssel.

10. BYD „Yangwang” U9

A távol-keleti gyártók körül akkora a felhajtás, főleg, hogy Szegeden épül a BYD első európai gyára , hogy szerepeljen tőlük is egy újdonság. Nem valószínű persze, hogy a márka csúcsmodelljének sok köze lesz majd hozzánk, mindenesetre jövőre már piacra kerülhet a kínaiak 1115 lóerős, csodafutóműves sportkocsija, amely állítólag 2 másodperc alatt éri el 100 km/h-s sebességet.

BYD

A kínai modell négy elektromotorral rendelkezik és az ára állítólag egymillió jüan, vagyis nagyjából 50 millió forint lesz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.