A hármas szintű önvezetésnél a sofőr már akár videót is nézhet menet közben, illetve játékokat is játszhat a központi érintőkijelzőn.
A Mercedes-Benz jóváhagyást kapott a 3. szintű, magasan automatizált vezetési funkciók tesztelésére egyes pekingi autópályákon – írja a Reuters.
A Mercedes által Drive Pilotnak hívott rendszer ezen szintje már 2022 eleje óta engedélyezett Németországban is, valamint Kaliforniában és Nevadában is megvan az engedélyük, hogy az ilyen rendszerrel felszerelt autókat árusítsák.
A Level 3-as önvezetés lehetővé teszi, hogy a sofőrnek ne kelljen folyamatosan a vezetésre figyelnie, így akár YouTube-videót is nézhet, illetve játékokat is játszhat a központi érintőkijelzőn. Arra azonban készen kell állnia, hogy adott esetben bármikor át kell vennie a kontrollt a kormány és a pedálok felett. A német cég helyi fejlesztőcsapata már két éve dolgozik azon, hogy a kínai közlekedési táblákhoz, jelzésekhez, útépítésekhez és speciális sávokhoz, például buszsávokhoz kell igazítsa a rendszer tudását.
A Drive Pilot rendszer a szokásos vezetőtámogató érzékelőin kívül további érzékelőket is tartalmaz, például egy lidar-érzékelőt, egy sztereó kamerát a szélvédőben, egy többfunkciós kamerát a hátsó ablakban, mikrofonokat, amelyek például szirénát érzékelnek, és egy nedvességérzékelőt az első kerékjárati ívben.
A nagymértékben automatizált vezetés, amelyben a vezető átadja az irányítást az autónak, de bármikor be kell tudnia avatkozni, autópályákon és autópálya-szerű utakon 60 km/órás sebességig lehetséges. A Mercedes ezt a szintet szeretnél 130 km/h-ig vinni az évtized végére.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.