A bajor gyártó tisztán elektromos hajtásláncú SUV-jával minden korábbinál jelentősen nagyobb távolság tehető meg egy töltéssel.
A BMW 2021-ben dobta piacra a méret tekintetében az X5 és az X7 közé beékelődő, általunk is alaposan letesztelt iX elektromos divatterepjárót, melyből a Magyarországon 40,3 millió forinton nyitó, nettó 108,8 kWh kapacitású akkumulátoros középső xDrive50 kivitel rendelkezik a legnagyobb, konkrétan 632 kilométeres hatótávval.
Az Our Next Energy most pedig előrukkolt egy olyan új generációs teleppel szerelt BMW iX-szel, melynek európai WLTP-szabvány szerint mért hatótávja megközelíti az 1000 kilométert.
Az energiatároló technológiák fejlesztésével foglalkozó michigani cég és a BMW 2022 közepén vágott bele a közös fejlesztésbe.
A jelenlegi aksiknál 20 százalékkal kevesebb lítiumot, 60 százalékkal kevesebb grafitot, 75 százalékkal kevesebb nikkelt és 100 százalékkal kevesebb kobaltot felvonultató újfajta akkumulátor egész pontosan 978 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít a BMW iX számára.
A 2,64x1,49x0,13 méter méretű és 710 kilogramm tömegű telep 185 kWh kapacitású, élettartama pedig meghaladja a 400 ezer kilométert.
Egyelőre nem tudni, hogy az új technológiával mikor találkozhatunk majd először sorozatgyártású BMW-kben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.