Megérkezett a negyedik generációs Skoda Superb, melynek kombi verziója 690-1920 literes csomagtérrel büszkélkedhet.
A Volkswagen nemrégiben leplezte le a vadonatúj Passatot, mely az elődeitől eltérően kizárólag kombi változatban támad, a most debütált új Skoda Superb viszont szedán és kombi verziókban egyaránt elérhető.
A Passathoz hasonlóan Pozsonyban készülő Superb 4,3 centiméterrel hosszabb, 1,5 centiméterrel keskenyebb és 1,2 centiméterrel magasabb az elődjénél, és 0,6-1,11 centiméterrel nagyobb fejtérrel szolgál.
A szedán csomagtere 20 literrel nőtt, így immár 645 liternyi cókmókot képes magába fogadni, a kombi puttonya 30 literes növekedést követően immár 690 literes térfogatú.
Utóbbi esetében a hátsó üléstámlák lehajtását követően 1920 literes raktér áll rendelkezésre – viszonyításképp, az új kombi Mercedes E-osztály csomagtere 615-1830 literes, az új Passat rakterének mérete pedig literre pontosan megegyezik az új Superbével.
A kormány mögött 10 colos digitális műszeregység található, melyet a szélvédőre vetítő HUD egészít ki, a műszerfal közepén magasra helyezett érintőkijelző kiviteltől függően 10-13 colos képátlójú (Passat: 13-15 col).
Az automata váltó kezelőszerve most először a kormány mögé, jobb oldalra került, ezenkívül pedig a személyre szabható hangulatvilágítás, a középkonzol méretes tárolórekesze, az aktív hűtéses 15 W-os vezeték nélküli mobiltöltő, az akár 45 W-os töltésre képes utastéri USB-C aljzatok, valamint a középső visszapillantó-tükör mellett található USB-C port mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az érintőkijelző alatti légbeömlők alá három újfajta kezelőszerv került. Ezek a tekerhető és benyomható, krómperemű köralakú gombok 32 milliméteres kijelzőket vonultatnak fel, melyeknek köszönhetően egyszerűen változtatható az aktuális funkciójuk.
Utóbbi gombok révén a gyártó szerint minden korábbinál könnyebben szabályozható a légkondicionáló, az ülésfűtés, az ülésszellőztetés, a hi-fi hangereje, a térkép nagyítási szintje, vagy éppen a vezetési üzemmód.
A 16-19 colos kerekeken gördülő, elődjénél 15 százalékkal szerényebb légellenállású új Superb most először érhető el lágyhibrid hajtással, az 1,5 literes e-TSI motor 150 lóerős teljesítményű.
A 2 literes benzines egység 204 és 265 lovas verzióban készül, a szintén 2 literes TDI dízelmotor pedig 150 és 193 lóerős változatokban rendelhető. A legerősebb benzines és dízel Superbek alapáron összkerék-hajtásúak, és mindegyik kivitel hétfokozatú DSG automata váltós.
Az 1,5 literes benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtás csak a kombi karosszériával kombinálható. A zöld rendszámos Superb iV 204 lóerős teljesítményű, a 272 lovas erősebb verzió a Passat kiváltságát képezi. A hatfokozatú DSG váltós újdonság akkumulátorának kapacitása 12,7-ről 25,7 kWh-ra nőtt, a 11-50 kW-tal tölthető telep akár 100 kilométeres elektromos hatótávot is képes biztosítani.
Az Essence, Selection és L&K felszereltségi szintekkel rendelhető modell extralistáján olyan tételek szerepelnek, mint például a mátrix LED-es okosfényszóró, a DCC plus adaptív felfüggesztés, a 14 hangszórós Canton hi-fi, vagy a masszírozós első ülések.
A 28 Simply Clever megoldással, így például fedélzeti jégkaparóval, tolatókamera mosóval és elektromos csomagtér rolóval támadó új Superb árai egyelőre ismeretlenek, a forgalmazás a jövő év elején kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.