Sósav okozta marásoktól kezdve olvasztott alumínium miatti égési sérülésekig terjed a skála.
A berlini Tesla gigagyár megnyitását követő évben 247 alkalommal kellett mentőt vagy helikoptert hívni Grünheide-be – írja az AutoMagazin német források alapján. Az alkalmazottak számára kivetítve ez körülbelül háromszor annyi hívást jelent, mint az Audi ingolstadti gyárában.
A német Tesla-gyárban jelenleg mintegy 11 000 ember dolgozik.
Az oldal arról is ír, hogy feltűnő a balesetek súlyossága is. Sósav okozta marásokról, égési sérülésekről és masszív zúzódásokról beszélnek. A beszámoló szerint egy 50 kilogrammos fadoboz több méter magasból esett valaki fejére. Egy dolgozó lába olvasztott alumíniummal került érintkezésbe és szenvedett égési sérüléseket.
A hatóságok azért rendelkeznek ilyen részletes információkkal, mert a munkahelyi balesetek akkor jelentendők, ha a munkavállaló legalább három napig munkaképtelen. Csak 2022 júniusa és novembere között a Tesla 190 ilyen balesetet jelentett.
Az amerikai gyártó grünheidei üzemében történt balesetek magas száma miatt a közelmúltban több mint 1000 dolgozó követelt jobb és biztonságosabb munkakörülményeket a Gigafactoryban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.Anett a soron még dolgozott, Niki a mosdóban már hányt - jegyzőkönyvek tanúskodnak a súlyos akkugyári balesetekről
Mérgezések sora, áramütés, ismeretlen gázok, kigyulladt gyártósor - ez csak néhány példa azon balesetek közül, amik az utóbbi években történtek a magyarországi akkumulátorgyárakban. Kikértük a kormányhivataloktól az akkugyárakat érintő határozatokat, ezek alapján tártuk fel, mik történtek az elmúlt három évben a Távol-Keletről idetelepült gyárakban.