Pár nap alatt annyi balesetet és problémát okoztak, hogy lépni kellett.
A General Motors leányvállalata, a Cruise felére csökkenti robottaxi flottájának számát San Franciscóban, miután az önvezető autók több közlekedési balesetben is részesek voltak az elmúlt napokban – közölte a CNBC-vel a kaliforniai gépjárműügyi hivatal.
A Cruise az egyik olyan fizetős robotaxi-szolgáltatás, amely nemrégiben engedélyt kapott arra, hogy a nap 24 órájában üzemelhessen a városban; a járművek korábban csak éjszaka járhatták az utcákat. Az elmúlt néhány napban azonban olyannyira megszaporodtak a velük kapcsolatos problémák, hogy korlátozták a közlekedésüket. A tiltást az a baleset váltotta ki, amelyben egy autójuk egy tűzoltókocsival karambolozott.
Greg Dietrerich, a Cruises San Franciscó-i vezérigazgatója azt közölte, hogy a balesethez „több tényező” is hozzájárult, többek között a nehezen belátható terep, valamint, hogy a tűzoltóautó „a szemben lévő sávban haladt”, mivel éppen egy tilos jelzést került ki.
A Cruise ugyanakkor elfogadta a döntést, és napközben legfeljebb 50, este pedig legfeljebb 150 autonóm járművet fog üzemeltetni.
Szexelő utasok, betonba ragadt autó, csapatos lefagyás - sok gond van még az önvezető robotaxikkal
A jövő elkezdődött, ahogy a Terminator is megmondta.
A helyzet rávilágít a vezető nélküli autókról folyó, egyre terebélyesedő vitára a városban. Az ellenzők szerint a robotaxik veszélyesek és zavarják a mentésekre siető egységeket is, a másik oldal szerint viszont az innovatív szolgáltatók olcsóbbá és könnyebbé teszik a közlekedést.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.