A méregdrága Zenvo Aurora benzinmotorjának percenkénti legnagyobb fordulatszáma megközelíti a 10 ezret.
A Zenvo legutóbb tavaly novemberben hallatott magáról, amikor is a dán cég leleplezte az 1379 lóerős teljesítményű TSR-GT-t. Most egy újabb hasonló hiperautót érkezett északról. A Zenvo Aurora kétféle kivitelben debütált, a nagy leszorítóerejű Agil elsősorban versenypályán brillírozik, a kicsit visszafogottabb megjelenésű Tur pedig utcai használatra lett optimalizálva.
A valaha készült legkönnyebb Zenvoként jegyzett újdonság középre szerelt alumínium motorja 260 kilogrammot nyom a mérlegen.
A Bugatti Chironhoz hasonlóan négy turbó, 6,6 literes V12-es benzinmotor 1267 lóerős teljesítményű, legnagyobb fordulatszáma pedig eléri a percenkénti 9800-at.
Az egy hátsó villanymotort felvonultató és 1300 kilogramm tömegű Aurora Agil hibrid hajtáslánca 1470 lóerővel és 1400 Nm nyomatékkal gyötri csak és kizárólag a hátsó kerekeket.
A 250-es tempónál 880 kilogramm leszorítóerőt produkáló kocsi 2,5 másodperces 0-100-as szintidővel és 365 km/h végsebességgel rendelkezik.
Az összkerekes Aurora Tur első kerekeit egy-egy villanymotor hajtja, az összteljesítmény ezúttal nem kevesebb, mint 1876 lóerő, ami mellé szerénynek éppen nem mondható 1700 Nm-es csúcsnyomaték társul.
Az 1450 kilogramm tömegű Tur verzió 2,3 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra és a gyorsulásának csak 450 km/h-nál szakad vége.
A hétfokozatú automata váltós Zenvo Aurorák gyártása 2025-ben kezdődik meg, mindkét verzióból 50-50 példányt terveznek gyártani. Az alapár 1 milliárd forint magasságában alakul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.