Megérkezett az új Tacoma, mely négyféle különböző hajtáslánccal és extrém terepes új verzióban is elérhető.
Míg mifelénk a Yaris, a Corolla, a Prius vagy éppen a RAV4 jut eszünkbe a Toyota márkanév hallatán, az Egyesült Államokban ennél sokkal méretesebb modelleket is kínál a japán gyártó. Ezek egyike a Tacoma, melyből most megérkezett a 2024-es modellévű verzió.
Az új TNGA-F platformra épülő pickup négyféle hajtáslánccal készül, melyek közül az új 2,4 literes turbós 4 hengeres benzines egység 228 lóerős és 330 Nm-es verziója jelenti a belépőszintet. Ebben az SR alapmodellben nyolcfokozatú automata váltó található.
Ugyanez a motor 270 lóerős és 420 Nm-es változatban is elérhető, az SR5-ben érdekességképpen hatfokozatú kéziváltó teljesít szolgálatot. A nyolcfokozatú automata váltós kivitel 278 lovas és 430 Nm-es produkciót ad elő.
Most először hibrid technikával is készül a típus, a 2,4 literes turbós benzinmotor mellett egy 48 lovas villanymotor és egy 1,9 kWh-s kis akkumulátor kapott helyet, végeredményképp pedig 326 lóerőt, illetve 630 Nm-t kapunk.
Az SR és az SR5 alapáron hátsókerék-hajtású, de természetesen összkerék-hajtással is elérhető a Tacoma. A TRD Pro és az új Trailhunter 18 colos felnikre szerelt 33 colos Goodyear offroad gumikon gördül.
A kormány mögötti digitális műszeregység kiviteltől függően 7-12,3 colos méretű, a középső érintőkijelző pedig 8-14 colos képátlójú. Az árak egyelőre ismeretlenek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.