A Tesla a listavezető a visszahívott autók között, ugyanakkor Elon Musk cége ezt is máshogy kezeli, mint sok más gyártó.
Egy átlagos autót várhatóan körülbelül négyszer hívnak vissza életciklusa során, a Tesla Model Y esetében viszont 62 visszahívás várható – derült ki az iSeeCars friss tanulmányából.
A kiadvány szerint a Tesla egyébként is uralkodó a visszahívások számában. A Model 3, a Model Y, a Model S és a Model X mind ott van a toplista elején. Meglepő ugyanakkor, mint hagyományosabb modellek gyártója, a Porsche, a második helyen a Panamerával. A legkevesebb visszahívással a Lexus, a Mercedes-Benz és a Toyota márkák jelennek meg a visszahívási listán – írja az Insideevs oldal.
Az összegzéshez a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) 2014 és 2023 közötti visszahívások listáját vették alapul. A legtöbbet szereplő autók itt láthatóak, de ha valaki a bővített listára kíváncsi, itt meg lelhet nézni.
Fontos megjegyezni, hogy a Tesla és a Porsche esetben a visszahívást akkor is jegyzik, ha egy távoli szoftverfrissítéseken keresztül képesek megoldani a problémát, vélhetően a hatóságokat az nem érdekli, hogy egy-egy gyártó hogyan orvosolja a hibát. A lista azt sem elemzi, hogy milyen súlyossági fokú egy visszahívás.
Érdekes ugyanakkor az a grafikon, amely azt mutatja, hogy a kocsik életciklusa folyamán hogyan alakulnak a visszahívások. Ez három reprezentatív járműre vonatkozik: a Nissan 370Z, amely alacsony visszahívási arányú; az átlagos a Toyota Camry; és a magas a Tesla Model S. Mindegyik görbe a visszahívási kampányok átlagos számát mutatja évente a három jármű élettartamának első 10 évében.
A legtöbb jármű úgy viselkedik, mint a Toyota Camry – a legtöbb visszahívásukat az első bevezetéskor adják ki, ami 1-3 év után gyors visszaesést mutat. Egyes autóknál, például a Tesla Model S-nél azonban folyamatos visszahívások jelennek meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.