Monzában futottak vele egy elképesztő kört.
A Mercedes-AMG One megdöntötte a szériaautók körrekordját az Autodromo Nazionale Monza pályán. Ami igazán figyelemre méltó az AMG One monzai köridejében, az az, hogy mennyire közel került egy valódi F1-es autóhoz.
Az AMG gyári versenyzője, Maro Engel vezetésével a Mercedes állítása szerint az AMG One 1:43,902 perc alatt teljesítette a pályát, ezzel 11 másodperccel megdöntötte a 991.2 Porsche 911 GT3 RS által felállított 1:55.300-as korábbi szériaautó körrekordot. Ennél is lenyűgözőbb azonban, hogy ez az idő mindössze 19,872 másodperccel volt lassabb, mint a Red Bull F1-es pilótájának, Sergio Pereznek a tavalyi monzai 1:24,030-as leggyorsabb köre – írja a Drive magazin.
Az AMG One a mai „utcai” autók közül az, amely talán a legközelebb áll egy F1-es géphez. A Mercedes-AMG F1-es kocsijának átdolgozott, 1.6 literes turbófeltöltős V6-osát használja, két további villanymotorral az első tengelyen. A rendszer együttes teljesítménye 1063 lóerő, amely mind a négy kerékre jut.
Nem csak megvenni, használni is kihívás a Mercedes 1064 lóerős hiperautóját
Elég kevés dolog van a kocsiban, ami magától értetődő egy hétköznapi autósnak.
Mivel a Mercedes a szériaautók körrekordjára hajtott, az AMG One egy szett Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO1 abroncsot használt, amelyet kifejezetten az AMG One számára készítettek, és közúti használatra engedélyezett. Egy megfelelő versenygumi garnitúrával mennyivel kerülhetne közelebb egy F1-es autó köridejéhez?
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.