A világító hűtőrácsú Enyaq RS iV villanyautó mintegy 300 lóerős teljesítménye 6,5 másodperces 0–100-as gyorsulást tesz lehetővé.
A Skoda 2020 szeptemberében leplezte le első elektromos szabadidő-autóját, az Enyaq iV-t, és annak sportos RS kivitelét, mely 302 lóerős modell a valaha készült legerősebb Skodaként debütált.
Aztán valahogy eltűnt a süllyesztőben az Enyaq RS iV, viszont tavaly februárban megérkezett a kupés hangvételű Enyaq általunk is alaposan letesztelt 299 lóerős RS változata, és októberben szintén 299 lóerős verzióban újra bemutatkozott a normál Enyaq RS iV.
Immár mindkét változat elérhető Magyarországon, a kupét követően nemrégiben a normál RS is feltűnt a hazai kínálatban.
Az Enyaq RS iV 26,426 millió forintos alapáron debütált, így érdekes módon hajszálnyival olcsóbb a 34 lóerővel gyengébb, 26,538 millió forintos indulóárú Sportline 80X kivitelnél.
A kupé kizárólag RS iV csúcsváltozatban kapható, melyért alaphangon 27,19 millió forintot kell fizetnünk.
A két villanymotor 460 Nm nyomatéka 6,5 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé a dobozos formájú kivitel esetében, ami némileg elmarad a két éve ígért 6,2 másodperces értéktől, de azért így is megsüvegelendő. A normál Enyaq iV-ktől eltérően a végsebesség 160 helyett 180 km/h.
A 20–21 colos kerekeken gördülő, 10–15 milliméterrel ültetett futóműves, világító hűtőrácsos és 0,265-ös légellenállási együtthatójú újdonság bruttó 82 kWh, nettó 77 kWh kapacitású akkumulátora 517 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé. A 135 kW-os gyorstöltés révén akár 36 perc alatt letudható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés.
Az 585 literes csomagtartó 15 literrel öblösebb, mint az Enyaq Coupé RS iV puttonya és a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1710 literig bővíthető. A típussal nemrégiben megdöntötték a jégen driftelés világrekordját.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.