Autó MTI 2023. február. 09. 08:39

Megoldódott a furcsa Tesla baleset, ahol a sofőr a jelek szerint a hátsó ülésre mászott át

Az eset, ami az Egyesült Államokban történt, nagy visszhangot kapott.

Megfejtette az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) a két halálos áldozatot követelő, látszólag vezető nélkül ütköző Tesla balesetének rejtélyét – közölte az amerikai hatóság helyi idő szerint szerdán.

A texsasi baleset kapcsán eleinte sokan azt feltételezték, hogy a felelőtlen sofőr azért nem ült a vezetőülésben a baleset időpontjában, mert a Tesla robotpilótája vezette az autót. Ez azonban az NTSB szerint lehetetlen volt, mert a baleset helyszínén nincsenek megfelelő útburkolati jelek. (A konkrét autóban lévő "önvezető" Autopilotnak pedig felfestett sávokra is szüksége lett volna a működéshez az olyan kis utcákban, mint ahol a baleset is történt, de ez a feltétel nem volt adott.)

Azt is megállapították, hogy a vezető használhatta ugyan az autó adaptív tempomatjának azt funkcióját, ami városban tartja a távot az araszoló kocsik között, de az csak 50 kilométeres óránkénti sebesség alatt működik. Az autó viszont az ütközés előtt két másodperccel mintegy 105 kilométeres óránkénti sebességgel haladt, körülbelül 90 kilométeres óránkénti sebességgel csapódott neki egy fának. A karambol nyomán a jármű akkumulátora megsérült és kigyulladt. A rendőrség pedig úgy talált rá a járműre, hogy a sofőrülés üres volt.

Az NTSB szerint a rejtély megoldása teljesen prózai. Az ütközés után az autó légzsákja kinyílt, a vezető pedig hátramászott a hátsó ülésre. Az autó adatrögzítőjének információi alapján a gázpedál működése az ütközés előtti 5 másodpercben arra utal, hogy a vezető az ülésében volt, és a biztonsági övét is bekötötte.

Az NTSB tudatta, hogy a laborvizsgálatok szerint a balesetet gyorshajtás és a vezető alkoholos befolyásoltsága okozta; az államban megengedett véralkohol-határérték kétszeresét mutatták ki a szervezetében. Az AP hírügynökség beszámolója szerint a sofőr az otthonában készült biztonsági felvételen is látható volt, amint az utasával együtt beszálltak előre, mielőtt elhajtottak az autóval. A kocsi körülbelül 170 métert tett meg, mielőtt egy kanyarban elhagyta az utat, nekiment az útszegélynek és egy csatornanyílásnak, majd egy fának csapódott.

A balesetben két férfi, az 59 éves sofőr és 69 éves utasa vesztette életét.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.