A Spectre csak azt követően kerülhet forgalomba, hogy teljesítette a komplett 2,5 millió kilométeres gyári tesztjét.
A 2022-ben rekordeladásokat produkált Rolls-Royce tavaly októberben mutatta be első elektromos modelljét, a Spectre-t, melynek prototípusai eddig már több mint 2 millió tesztkilométert hagytak maguk mögött.
A Spectre-t olyan extrém teszteknek vetik alá, melyre még nem volt példa a kékvérű brit márka 118 éves története során.
A Dél-Afrikában 50 Celsius-fokos hőségben tesztelt újdonság minden apró részletének kiemelt figyelmet szentelnek, így például egyedül a regeneratív fékezés optimalizálásával több mint 1 500 órán át foglalkoztak.
A Svédországban -40 Celsius fokban is alaposan letesztelt, valamint egy francia versenypályán is rendesen meghajtott elektromos luxusautóval további 500 ezer kilométert tesznek meg a gyáriak, és amennyiben minden rendben alakul, az első autókat a negyedik negyedévben adják majd át a megrendelőknek.
Az 5,45 méter hosszú és 3,21 méteres tengelytávolságú újdonság 2975 kilogrammot nyom mérlegen, melyből a 100 kWh-t meghaladó kapacitású akkumulátor önmagában 700 kilogrammot tesz ki.
Az engedékenyebb európai WLTP-norma szerint mintegy 520 kilométeres hatótávra lehet számítani, a realisztikusabb eredményekkel szolgáló amerikai EPA-szabvány szerint pedig körülbelül 420 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel.
A 0,25-ös légellenállási együtthatója révén a valaha készült legáramvonalasabb Rolls-Royce-ként jegyzett Spectre csúcsteljesítménye 585 lóerő, ami mellé 900 Nm-nyi instant nyomaték társul. A 0-100-as sprint 4,5 másodperc alatt abszolválható.
A szupervékony LED-es fényszórókkal, megvilágított hűtőráccsal, a gyártó történetében elsőként 23 colos kerekekkel és földöntúli luxussal kecsegtető utastérrel támadó Spectre ára várhatóan a 359 000 eurós (140 millió forint) alapárú Cullinan szabadidő-autó és a 482 ezer eurós (188 millió forint) indulóárú Phantom limuzin közé lesz belőve.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.