Ez a youngtimer turbó nélkül is pokoli erővel gyilkolja a hátsó gumijait.
A Mercedes 1989 és 2001 között gyártotta az SL sorozat R129-es kivitelét, melynek legerősebb úgymond polgári verziója a 394 lóerős teljesítményű és 570 Nm nyomatékú 6 literes szívó V12-es motorral szerelt SL 600 volt.
Az AMG verziók persze ennél jóval komolyabb produkciót adtak elő, és most ezek közül került eladósorba egy igen ritka modell.
A mellékelt képeken a mindössze 150-es mennyiségben gyártott SL 70 AMG egyik remek állapotnak örvendő és éppen új gazdára váró kölni példánya látható.
Az 1997 augusztusában készült német sportkocsival eddig mindössze 39 800 kilométert tettek meg, és többek közt ez is indokolja a kiugróan magas, 185 000 eurós (74 millió forint) árat.
Viszonyításképp, az aktuális SL csúcsmodellje, az AMG 63 4Matic+ 187 098 euróba kerül Németországban (itthon 84,4 millió forintba), igaz ebben "csak" egy 4 literes biturbó V8 található, nem pedig egy olyan gigantikus V12-es erőforrás, mint az SL 70 AMG-ben.
A 7,1 literes szívó benzinmotor esetünkben 496 lóerős teljesítményt ad le és mellé nem kevesebb, mint 720 Nm-es nyomaték társul. Az ötfokozatú automata váltós SL 70 AMG 5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.
Az abszolút csúcsot egyébként az SL 73 AMG jelentette, melynek 7,3 literes motorja 525 lóerőt és 750 Nm-t ad le, és ily módon 4,8 másodperces 0-100-as szintidőt biztosít.
A jelenleg kapható csúcsverzió, az 585 lovas és 800 Nm-es AMG 63 4Matic+ 3,6 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-ra, amiben többek közt az összkerék-hajtásnak is komoly szerepe van.
Az aktuális SL 71,1 millió forintos alapárú 476 lóerős AMG 55 4Matic+ kiviteléről készített részletes tesztünk itt olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.