Az elmúlt években jelentősen csökkent a dízelek népszerűsége, a hibridek viszont tarolnak.
A legfrissebb adatok szerint a 2022-ben Magyarországon értékesített új személyautóknak csak mintegy 11 százaléka volt dízelmotorral szerelt, ami jelentős csökkenést jelent a 2019-ben regisztrált 18 százalékos értékhez képest.
Ugyanezen időszakban a benzines új személyautók részaránya 72-ről 41 százalékra csökkent – derül ki a Datahouse adataiból.
A lágyhibridek 2021-ben voltak a csúcson 23 százalékkal, ami tavalyra 19 százalékra csökkent.
Feljövőben a normál hibridek, melyek a 2019-es 6, illetve a 2021-es 14 százalék után 2022-ben már 19 százalékos szeletet hasítottak ki maguknak a piaci tortából.
A zöld rendszámos plugin hibridek 2021-ben és 2022-ben is 5 százalékon álltak, a tisztán elektromos személyautók pedig a 2021-es 4 százalékról 2022-ben 5 százalékra javítottak.
Könnyen kiszámolható, hogy a belső égésű motoros új kocsik részesedése jelenleg körülbelül 52 százalékra tehető, a részben vagy teljesen elektromos hajtású modellek pedig már 48 százalékon állnak.
Miközben sok gyártó a közelmúltban már teljesen felhagyott a dízelek fejlesztésével és gyártásával, egyes vállalatok továbbra is kiszolgálják az alacsony fogyasztású és nyomatékos gázolajos turbómotorra vágyó vásárlókat.
Ilyenek például a német prémium gyártók, illetve a Mazda, mely japán cég vadonatúj 200-254 lóerős, 450-550 Nm-es 3,3 literes 6 hengeres dízelmotort fejlesztett a CX-60-as divatterepjáróba.
A Mazda a tekintetben is külön utakon jár, hogy a 2020-ban debütált villanyautójába, az MX-30-ba nemrégiben Wankel-motort szerelt, így alakítva soros plugin hibriddé a típust.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.