Ezt a francia autóóriás elnök-vezérigazgatója jelentette be Las Vegasban, a CES-en. Carlos Tavares elmondta: nagy pénzt tesznek a kaliforniai startup cég elképzelésébe, a légitaxizásba.
Vertikálisan száll fel a légi taxi, amely a pilótán kívül négy utast tud szállítani. Ezek a járművek sokkal üzembiztosabbak, mint a helikopterek, és jóval kevésbé zajosak – állítják a tervezők.
A Midnight nevű járművet az Archer Aviation nevű cég gyártja. A Stellantis 150 millió dollárt fektet be a startupba – erről is beszélt a francia autókonszern elnök-vezérizgatója. Carlos Tavares hozzátette, hogy a tőkebefektetés után is folytatják az Archer részvényeinek felvásárlását a piacon, hogy ezzel is erősítsék a startupot. Tavares szükségesnek tartotta hangsúlyozni, hogy nem akarnak többségi részesedést az Archerben, az továbbra is az alapítók kezében marad.
Adam Goldstein, az alapítók egyike örömmel üdvözölte a Stellantis bejelentését: “ez jelentős mértékben csökkentheti azt a kockázatot, amely mindenképp fennáll, amikor hozzákezdünk a légi taxik nagyüzemi gyártásához”. Utalt arra, hogy ezzel megspórolnak több százmillió dollárt, amely ilyenkor szükséges beruházásnak számít.
A légi taxikat Georgia államban gyártják majd. A nagy autógyárak előszeretettel telepítik az új üzemeket az Egyesült Államok déli részére, ahol alacsonyabbak a munkabérek, ami annak tudható be, hogy gyengébbek a szakszervezetek.
A légi taxit gyártó üzem jövőre kezdi meg működését. Az első évben csak 650-et gyárt, majd azután 2300-at évente. Az American Airlines már 200-at rendelt is belőle annak ellenére, hogy a jármű 30 kilométeres távot tud csak teljesíteni egy töltéssel, de ez csak 10 percet vesz igénybe. Az American Airlines repülőterek között akarja használni a légi taxit, amely így el tudja kerülni a dugókat.
Nem ez az első légi taxi. A dél-koreai Hyundai a kínaiakkal együttműködve fejleszt ki egy hasonló járművet, amely a repülő tigris nevet kapta. Érdekes, hogy a Volkswagen kínai gyára a partner ebben a vállalkozásban. Nekik már van szerződésük az Uberrel.