A magyar gyárat sem kerüli el az autóipar átalakulása: egyre több elektromos autó készülhet itt, és eltűnik néhány ma ismert modell.
A Mercedes is komolyan veszi az Európában elvileg egy évtized múlva véget érő benzin- és gázolajmotoros korszakot, amelyet követően már csak nulla emissziójú járműveket lehet majd forgalomba hozni. A márka emiatt, és egyéb üzleti megfontolásokat figyelembe véve jelentősen átszervezi a portfólióját, aminek része, hogy hétről négyre csökkentik a jelenlegi kompakt autóik számát: eltűnik a korábban ismert A- és B-osztály, amelyek közül az utóbbi – több más helyszín mellett – Kecskeméten is készült.
Ezek helyét minden bizonnyal elektromos modellek veszik majd át, miközben a magyar gyárban már jelenleg is készül egy teljesen elektromos modell Mercedes EQB-néven. Várhatóan azonban nem sokáig lesz ez az egyetlen. A Mercedes még az év elején bejelentette, hogy a hamarosan érkező teljesen elektromos C-osztály alatt lesz egy másik elektromos szedánjuk is, és úgy tűnik, ez lenne a képeken látható EQA modell 2024-től. (Most is van EQA néven egy Mercedes, egy crossover, de az utódja már egy teljesen más autó lehet.)
Az újdonság a Motor1 oldal szerint már teljesen elektromos autók számára fejlesztett platformra épül. Az úgynevezett MMA architektúrát 2020-ban mutatták be azzal a céllal, hogy elektromos kompakt és közepes méretű autók kerüljenek rá, mégpedig a rastatti (Németország) és a kecskeméti gyárban.
A 2024-től érkező modellhullám további fontos újdonsága lesz, hogy a költségek csökkentése érdekében házon belül fejlesztett új infotainment rendszert fognak használni. A Mercedes saját operációs rendszerét MB.OS-nek hívják, és először ezekben az elektromos járművekben lehet majd találkozni velük.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)