Aki megfizeti az 1200 dolláros – közel félmillió forintos – éves díjat, kap némi plusz elektromos teljesítményt.
A Mercedes-Benz a legújabb autógyártó, amely bevezeti azt az egyelőre igencsak ellentmondásos modellt, hogy bizonyos szolgáltatásokért a vételáron felül is fizetni kell. Talán van, aki emlékszik, hogy a BMW-t a hasonló kezdeményezése miatt súlyos kritika érte, miután a cég bejelentette, hogy egyes piacokon havidíjért lehet majd az ülésfűtést használni.
A Mercedes a bajorokkal szemben az elektromos, EQ-kínálatának teljesítménynövelését kínálja most hasonló módon. Az amerikai Mercedes oldalán olvasható ajánlat szerint, ha valaki megrendeli a teljesítménynövelés opciót, akkor az előfizetési időszak lejártáig jobban gyorsul majd az autója és 0,9 másodperccel rövidebb idő alatt futja meg a 0-100 km/h-s sprintet. A négy modell, amelyekre ezt az opciót meg lehet vásárolni: az EQE, EQE SUV, EQS és EQS SUV.
Az új E-osztály lesz az utolsó, amit még belső égésű motorokra fejlesztettek a Mercedesnél
Az egyik leginkább klasszikus modellje révén búcsúzik százötven éves korszakától a stuttgarti cég.
Nagyon hasonló a Mercedes kezdeményezése ahhoz is, amit a Tesla kezdett el 2020-ban, az összkerékhajtású Model 3 és Model Y „Acceleration Boost”-jával. Érdekes lesz látni, hogyan reagálnak majd a Mercedes EQ tulajdonosok, és a vállalat szembesül-e hasonló fejcsóválással a felhasználók részéről, mint amivel a BMW.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.