Autó hvg.hu 2022. november. 17. 11:24

Ilyen lesz a visszatérő Moszkvics, de van egy kis furfang a dologban

Valójában nem egy egyedi orosz konstrukcióról van szó, hanem egy átnevezett kínairól.

Néhány hete jelentek meg hírek arról, hogy hamarosan indul az újjáélesztett Moszkvicsok gyártása, amelyek már rendelkeznek a forgalomba hozatali engedélyekkel is. A frissen napvilágot látott információkból hamar kiderült, hogy valójában a kínai JAC Motors két átnevezett modellje fog a Moszkva melletti gyárakból kigurulni. Magyarán az oroszok által államosított Renault-gyárban meglepően gyorsan elinduló termelés lényegében kínai autók összeszerelését és átemblémázását jelenti az első időkben.

JAC Motors

A történetben felbukkant kínai JAC Motorsról azt érdemes tudni, hogy alapvetően a Volkswagennel közös vegyesvállalat, ami kínai mércével közepes méretű gyártónak számít, éves teljesítménye tavaly 524 ezer jármű volt.

Az első modell Moszkvics 3 néven jön majd, ami tulajdonképpen a kínai JAC JS4 típus orosz átirata. A modell amúgy nem kőkorszaki technológiára épül, a benzinmotorja 1.6 literes, a teljesítménye 109 lóerő. Egy másik motorvariánssal is érkezik, ami egy turbós 1.5 literes egységet jelent, amelynek teljesítménye elérheti a 150 LE-t. Hatsebességes manuális váltó, illetve fokozatmentes automatával is piacra dobják majd a modellt a hírek szerint. 

JAC Motors

Nem kevésbé érdekes, hogy elvileg a crossovernek lesz egy elektromos változata is, Moszkvics 3e néven. Ennek a variánsnak a teljesítménye 150 lóerő maximálisan, míg az elektromos autók esetében megadott tartós teljesítmény 68 lóerő. Az akkumulátortechnikát a kínai-amerikai Sinoev Technologies szállítja és az akkumulátorpakk kapacitása 66 kWh. Hivatalosan 410 kilométert tud majd megtenni az elektromos Moszkvics egy feltöltéssel.

JAC

A kínai kapcsolat révén idén 500 autót fognak összeszerelni, amelynek fele az elektromos változat lesz. 2023-ban már 50 ezret, mielőtt beindítják a tényleges sorozatgyártást. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Gazdaság Ballai Vince 2025. január. 18. 20:00

Szorgosan szedegetjük a folyókból, de sok állam nem akarja elengedni a műanyagokat, amelyek szép lassan az agyunkra mennek

Halogatják a megállapodást a műanyagok visszaszorításáról az ENSZ tagállamai, miközben egyre inkább átjárják környezetünket, sőt már szervezetünket is a mikroműanyagok. Sokszor meglepően nagy koncentrációban jelennek meg hazai vizeinkben, a szakértők aprólékosabb szennyvíztisztítást, nagyobb odafigyelést és egységes mérést szorgalmaznak, ami még a jövő zenéje. Addig maradnak a folyótakarítási akciók, amelyekből minden korábbinál többet szerveztek tavaly. Mind a műanyaggyártásnál, mind a folyótakarításnál kulcskérdés, hogy a forrásnál kellene kezdeni a munkát.